Gå til innhold

Huff, jeg er skikkelig skjelven...skulle ikke hatt sertifikat jeg:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig i magen her jeg sitter. Vi kjørte hjem fra byen for litt siden og det var en skikkelig lang kø med biler som gikk ganske sakte. Grunnen til dette var da en klunge med syklister som syklet sammen langs veien. I og med at de sykler i store grupper er det jo vanskelig å få kjørt forbi dem da det krever en litt lengre strekning enn ved at det hadde vært to-tre syklister.

Men i såfall, min tur til å kjøre forbi kommer. Jeg ser det kommer en bil imot meg, men den er ganske langt unna så jeg mener jeg har en sjanse for å komme meg forbi. Begynner å kjøre forbi, men mens jeg kjører forbi er vi kommet til en nedoverbakke. Og hva skjer da??? Jo syklistene får jo mye mer fart + at de spredte seg utover istedenfor å sykle litt mer sammen...Jeg trør på for å komme forbi og ser bilen kommer i mot meg med samme fart. Nå er det for sent å avbryte og kjenner jeg får skikkelig vondt i magen. Bilen i mot meg senker ikke farten overhodet og jeg må trå skikkelig på for å komme meg forbi den fremste syklisten. Må liksom hive bilen inn like fremfor syklisten og bremse opp i det den bilen imot meg kjører forbi...

Huff, jeg var ikke langt unna den syklisten altså. Så sitter jeg her å tenker på tenk om ditt eller tenk om datt. Sambo satt på og sa at jeg var farlig nært syklisten, og jeg tar på meg all skyld i at dette var en farlig forbikjøring. Men når jeg begynte forbikjøringen så var det en vanlig forbikjøing, men den endret seg jo kraftig da det kom en nedoverbakke...

Syns det er så idiotisk at de skal sykle langs veiene, men skjønner jo at de har for høy fart til å sykle på gangstiene. Men syns det er uhørt at de skal sykle i store grupper, da skulle de ha delt seg litt opp slik at det er lettere å komme seg forbi uten at det oppstår farlige situasjoner. Og så tenker jeg at de ikke hadde trengt å øke farten så voldsomt i den nedoverbakken, men de trener jo så de trør jo hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja,hørtes temmelig ekkelt ut! Men det gikk bra : ) Virket ikke som de syklistene tenkte så veldig akkurat.

Prøv å tenk at dette nok ikke skjer igjen hvis det hjelper.

Skrevet

Uff det hørtes skikkelig nifst ut. Ikke lett å forholde seg til syklister. I allefall ikke når de blir så mange. Jeg er ikke veldig glad i dem. Skjønner heller ikke at de tør jeg. De leker med livet......

Skrevet

argh, haater syklister i veiene!!!!! kan de ikke dra på spinning istede? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...