Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel vanlig å begynne med tran nå de e rundt 4 uker er det ikke? dt eg lurer på er hvor mye og når på dagen? før eller etter melk.? hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten er det nok med en eller to dråper fra en liten teskje. Noen bruker sprøyte. Tror ikke det spiller noen rolle når på dagen du tar det. Vi tar det på kvelden ifb med kveldsstell.

Skrevet

Husker faktisk ikke hvor mye, for vi prøvde bare én gang så gikk vi over til d-vitamindråper. Men det står vel på flaska, tror jeg.

Men stemmer at man skal begynne med tran eller d-vitamindråper når de er 4 uker, ja. Når på dagen bestemmer du selv. Men greit å ha et fast tidspunkt. Veldig lurt å gi tran når knøttet er naken, for ellers risikerer du med å slite for å få det vekk fra klær. Dermed er jo morgen eller kveldsstellet et tidspunkt det passer fint å gi tran. Ville nok gitt rett før melk, i stedet for rett etter.

Skrevet

okay.. men hva er best av tran og d-vitamin dråper da??

Skrevet

Tran er best. Du skal begynne med ei halv barneskei når de er 4 uker og øke gradvis til ei hel barneskei når de er 6 mnd.

Skrevet

Tran består av mer enn bare d-vitaminer og gir på den måten mer tilskudd av viktige fettstoffer. Dessuten er det vel greit at de venner seg til smaken allerede fra starten av.

Skrevet

jepp er nok dt ;) får prøve etterpå når eg tar kveldsbadet :)

Skrevet

Tran er best, men hvis knøttet nekter å ta det eller foreldra ikke klarer lukten (jeg likte dårlig at det stinka tran av lillegutt etterpå... og han spytta det bare ut) er d-vitamin et fint alternativ. Er d-vitaminen som er grunnen til at man skal gi tran eller d-vitamindråper, da de ikke får dette inn på andre måter. Men som de har skrevet over, så inneholder jo tran andre fine ting også, som ikke d-vitamindråpene gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...