Gå til innhold

"Gamle" mødre.. IKKE et innlegg for å provosere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en som skrev hun var redd hun kom til å føle seg så gammel når ungen blir større. Min mor var 36 da hun fikk meg, og jeg har aldri opplevd at mine foreldre var gamle. Kanskje klokere og mer avslappet enn andre pga mer livserfaring, men det er jo bare positivt. Og mor sier hun følte seg heller ikke gammel, å ha barn holdt henne ung. Og hun ser ung ut og=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje en del av de som mener man er "gammel" når man er 30 kommer til å få seg en positiv overraskelse når de passerer det magiske tallet. :)

"ei som ikker er 30 enda"

Skrevet

He, he.. Det tror jeg også, selv om jeg har noen år igjen. Enkelte mennesker er "født voksne" (og er helt utrolig dølle), mens andre er ungdommelige livet gjennom.

Skrevet

hehe - oppdaget til min skrekk at jeg tilhører "de gamle":):) FIkk førstemann som 26 åring, og det har helt sikkert skjedd ting som har fått meg mer voksen siden det,men har absolutt ikke noe grunn til å legge inn årene for det:) Har på mange måter mer overskudd til å være mamma nå,som viktigheten av et aktivt "på byen liv" har avtatt..

Alder er veldig mye en mental greie, man kan ikke sette unge mot "gamle" opp mot hverandre!

Skrevet

husk også at det ikke er alle som kan bestemme selv hvor gamle de skal være før de får barn. Kjenner mange jeg som har prøvd i mange år uten å lykkes før de begynte med utallige prøverør...selv fikk jeg første 22 år da, og synes det var helt perfekt for min del:)

Skrevet

Jeg fikk min første 3 mnd. før jeg fylte 34, og jeg tror på ingen måte jeg kommer til å være en "dårligere" mor enn de på 23:)

Skrevet

Jeg prøvde å bli gravid i maaaaange år, og lyktes ikke før jeg var 30 år gammel. Så bare husk at ikke alle velger alder selv! Må si dere at det var veldig veldig trist å føle seg infertil, og forberede seg til ett liv uten egne biologiske barn. Nå er jeg 32 og er nettopp blitt mamma igjen, det er herlig!! Og på mange måter ser jeg at jeg har mer energi og gnist enn mange andre nybakte mødre som er ti år yngre enn meg. Og ofte ser jeg at vi som er 30 er vel litt ferdig med festing, derfor prioriteres det vel mer familie og opplevelser rundt det, enn jag etter barnepass og fest...

Skrevet

Åh, himmeeeel.. Æ e jo faken mæ UUUUR gammel :))

Vi fikk ikke våres første før æ va 35!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slå den da!

Men som nån sa over her.. det e ikke alle forunt å bestemme sjøl når ting ska skje.

Vi venta og venta, og ingen skjedde. Til slutt ga æ rett å slett opp.

Men en dag va det plutselig en baby til oss også. Må bare vente på den rette. Nån gang tar det litt tid, nån gang går det me engang. Det e forskjell fra person til person..

Men æ trur no vi e like bra uansett alle sammen, gammel som ung.

Vi har nok våres å bidra me på godt å ondt.

Uansett så vil vi no alltid være den perfekte mamman, for akkurat våres baby :))

Skrevet

Jeg er 38 og har en baby på 4 mnd.Føler at jeg er ung til sinns, livsglad og sprek...klar for å ofre meg 110 %.

Føler meg like "ung til sinns" som mange av mine venninner som ikke er fyllt 30 ennå.Så alder er ofte bare et tall.

Hilsen gamle hønemor :-)

Skrevet

Det snodige er at det virker som at alle synes at det føles perfekt - uansett hvilken alder man er i!

Skrevet

Jeg fikk min første som 17 åring, 2 som 21, 3 som 24, 4 som 35, 5 som 37....Yeah!

Aldri følt meg mer UTSLITT enn da jeg fikk de tre FØRSTE!!!

Nå er livet digg :-) På god vei mot 39 :-)

Skrevet

Helt enig!Var gravid første gang som 18 åring og fikk da to babiser med 1år mellomrom.Det var ganske så slitsom det ikke minst psykisk.Ting var veldig kaotisk den gangen både i forhold til mann og folk rundt som kom med pekefingeren sin og ojjja seg og sa fyyyy, he he.Man overlevde da det også.MEN nå syns jeg det er helt annerledes å få baby og jeg var 36 denne gangen.......føler meg mye mer moden og mye roligere.Ingen rundt meg står og sier fyyyy , alle bare syns det er koselig og fint at jeg får baby nå.Jeg er alikevell glad for at jeg fikk min første så UNG og jeg er glad for det jeg opplever nå.Det er jo ingen selvfølge å bli gravid når man er over 35 år.Jeg syns man skal være takknemlig for det!

Det å få barn ung var også bra som sagt , så jepp, begge deler er heeeelt SUPERT!!!

Skrevet

Forstår meg ikke på dette maset om å bli 30 kombinert med å bli mamma.. Jer er selv "bare" 24 år og har fått ett barn til nå. Men jeg kjenner mange som kommer til å passere dette grusomme tallet 30 før de får barn.. Men jeg er sikker på at det ikke kommer til å ha noe å si hverken for barna eller for mammaen. Alt til sin tid :)

Skrevet

Det er vel helst de "unge" som maser om det å få barn før de er 30 fordi man er gammel når man passerer 30. Jeg har enda til gode å se en mor over 30 som IKKE klarer det samme som en yngre mor.

Nå er jeg ikke 30 enda, men tror jeg fint klarer å sitte på gulvet og leke med ungen når den tid kommer. :)

Jeg var vel nøyaktig så gammel som gjennomsnittet er når jeg fikk min baby. Skulle gjerne fått barn tidligere, men det gikk nå ikke slik...

Skrevet

Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge er 29 år. Da er det litt interessant å lese at mange mener det er "gammelt" å få barn når en er 30+...

Skrevet

Var egentlig det jeg mente... :)

Men forresten, jeg tok visst feil når det gjaldt gjennomsnittsalderen. Jeg var visst "ung mor" for jeg var bare 28 da jeg født! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...