Gå til innhold

når ble DU gravid etter MA?

Anbefalte innlegg

Hadde en MA for litt over 2 uker siden.. (den lille hadde vist vært død VELDIG lenge, var 12 uker da de fant det ut) det jeg lurer på er hvor lang tid det tok for dere der ute å bli gravide etter noe sånt? prøvde dere med en gang eller ventet dere? noen som ble gravide før første mens? håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9309464-n%C3%A5r-ble-du-gravid-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Så trist at du måtte gjennomgå MA. Mistet mine to tvillinger for en uke siden- var da nesten 17 uker på vei. kjipt!

I følge legen min burde jeg vente en syklus før vi prøver igjen, slik at slimhinnen i livmoren får bygget seg opp igjen. Har vært på apoteket å kjøpt folsyre i dag, så nå skal jeg forberede meg til neste svangerskap:) Håper det ikke tar så alt for lang tid å bli gravid igjen, antar at når kroppen er klar for det så fester det seg en spire:)

Lykke til:)

Hei. Føler m deg når jeg leste d du har vært igjennom. I morgen er d to uker siden jeg hadde utskrapning etter ma. Fosteret til meg hadde vært død siden uke ni,jeg var da i uke 14. Dette var fjerde gang jeg mistet. Håper jeg slipper å gå gjennom dette flere ganger. Vi fikk beskjed om at jeg skulle ha en mens først. Men d var ikke farlig visst jeg ble gravid før den kom. Vi begynte m prøvinga når jeg var ferdig m å blø. Vet jo ikke når eggl.er. Savner å gå gravid. Håper vi blir gravide fort. Gjør d du føler er riktig mener jeg. Men jeg gidder ikke å stresse m at "nå" må jeg bli gravid. Da tror jeg d går lengre tid før man blir d. Lykke til m pp.

heisann..

jeg hadde en ma i januar...var da nesten 14uker..venta en mens før vi prøvde igjen, men ble ikke gravid før på 3pp (ikke at det er så lenge men det føltes sånn) så nå håper jeg at det går bra denne gangen her:)

uff.. det var ikke noe hyggelig tilbakemld. litt rar tanke, men du blir liksom ikke så alene når det er flere i samme båt.. det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med.. kanskje det er sant som de sier da at det er fosteret som det er noe galt med..men det er ikke noe man unner sin værste fiende å oppleve.... jeg eter folat til den store gull-medaljen.. har ikke stoppet med det fra sist:) tenker også at kvinne kroppen er skapt til dette og da vet vell den også når den er klar for det. vi får tenke fremover og håpe på en full-treffer i første forsøk. masse lykke til til deg også, takk for at du svarer:)

Annonse

Det er godt å finne noen som har opplevd det samme. Det er en ubeskrivelig tungt prosess å gå igjennom, og man kommer alltid til å bære det med seg videre i livet. Fikk se begge fostrene etter at de var født, og det var veldig godt- fikk mer forståelse for hvorfor det gikk som det gikk. De så ut til å ha det veldig fredelig begge to.

Det blir tatt masse prøver av morkaken, fostrene og meg- så forhåpentligvis finner de ut hva som gikk galt. Hadde blødninger under hele svangerskapet, så morkaken fungerte ikke helt som den skulle.

Har fått høre at som oftest er det første svangerskap som ender i abort...så: "ja, vi får bare tenke fremover å satse på fulltreffer" :) Spennede tid fremover, ser frem til å bli gravid på nytt. Var stas den lille tiden det varte forrige gang.

Hei "venterpåenlitenen"

Jeg hadde en MA for snart 4 uker siden, var da i uke 14. Legen antok at babyen min hadde ligget død i 3 uker...Vi fikk anbefaling om å vente til jeg hadde hatt en mens, før vi prøvde igjen. Ikke fordi det er farlig, men det kan sitte igjen "rester" etter utskrapning, som da kommer ut med første mens. ( som er rett rundt hjørnet nå :) systemet fungerer igjen tror jeg, hadde EL for en uke siden..og har syklus på 28 dager. )

De sier også at det er "lettest" å bli gravid igjen de første 9 uker etter MA/SA - men jeg tror mye er individuelt..

Det viktigste er vel om man er klar for det psykisk...

Ønsker deg masse lykke til!

Dette gjelder også dere andre her inne.

Klem fra meg

Hei!

jeg hadde en utskraping 7 feb,ble oppdaget dagen før,var da 12 uker men det hadde dødd i uke 9. Fikk igjen mensen etter 33 dager,hadde tidligere sykluser på 30-33 dager,så ganske normalt,tok El tester og den ble positiv på dag 18, og nå har jeg termiin 21.12.07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...