Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gutten vår nekter å sove alene. han må enten sovne ved puppen el at vi går med han... umulig ellers.. så det blir ikke no kvalitets tid for oss to;(

vi har bare latt han skrike av full hals i sengen sin,uten at han roer seg,han skriker helt til vi tar han opp igjen.

er ganske frustrerende faktisk.. noen råd???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9309443-hva-skal-vi-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Han er jo ikke så veldig gammel ennå. Og barn er veldig ulike. Vi har en som sover nå, den eldste bare gråt...

Jeg tror mest på metoden at han skal være trygg.

La han sovne hos deg, og prøv etterhvert å legge han over i sin egen seng. Bruk tiden godt - ikke stress!!

har hatt det som deg, da snuppa var litt mindre. jeg ga meg og puppet i søvn og samsov, bare for å få litt søvn selv! har lagt henne i vognbagen når vi har lagt oss. for en uke siden begynnte vi å legge henne i senga si når vi la oss, altså mens hun sov. i går tenkte jeg å legge henne i senga si med en gang, forberedte meg på en helvetesuke. men hun bare pludra litt for seg selv, ble litt irritert til slutt, og så sovna hun:) deilig! i dag var hun mer irritert men skrek ikke. sovna etter 15 min kanskje. det jeg vil fram til er at i vårt tilfelle tror jeg rett og slett at hun trengte all den nærheten hun har fått fram til nå. hun har blitt veldig trygg de siste ukene bare, sovner av seg selv i vogna også. kanskje han trenger nærheten litt lenger? prøv å lek med han i senga og vogna, sånn at han ikke er redd for den? håper det går seg til da:)

hvis det er sånn kant på grindsenga han skal sove i, går det kanskje an å ta bort den ene siden (det går på vår nemlig) og sette senga helt inntil din side av senga, slik at han på en måte ligger ved siden av deg, men i sin egen seng... og deretter gradvis ta opp grinda og flytte senga lenger og lenger bort ?? - kanskje puppe liggende de første gangene slik at han sovner i egen seng ? - jeg tror også på det der med tryggheten.

Det går over av seg selv. Tipper det er en helt annen verden for dere når han er sju måneder - om ikke før. Mitt råd er i grunnen å ha kvalitetstiden dere voksne i mellom når poden er våken. Det er krevende å ha en baby, men så lenge dere begge er innstilt på at dette er ei tid som er slik og som går over, så er det ingen fare for parforholdet.

vi har også lagt sammenrulla håndduker i en hestesko rundt der hun ligger, og lagt en koseteppe oppå (spøkelseteppe fra princess). det virker lunt og trygt å ligge der:) hun har også en sånn kosedyrklut som hun liker å ha ved ansiktet sitt. hvordan går det nå da? like ille enda?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...