Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er førstegangsfødende og begynner å bli litt småstresset når det gjelder dette med hvilke rettigheter en har for å få fødselspenger. Det jeg lurer på er om NAV tar utgangspunkt fra tidligere arbeidsår? For i 2006 tjente jeg i underkant av 80.000 (Jeg er student med deltidsjobb) Da vil det vel lønne seg å velge foreldrepenger foran engangsstønad. Jeg er ikke stø i økonomi så håper noen kan hjelpe meg. Og hjelper NAV deg med å fylle ut søknadsskjemaet for dette? Er ikke enkelt å forstå seg på sidene deres synes jeg.

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrepengene blir regnet ut fra det du har tjent de 10 siste mnd før du går ut i prmisjon.

Skrevet

Hei!

Jeg er også student/jobber deltid. Siden jeg i tillegg skal i praksis har vi funnet ut at det beste er at pappaen tar ut mesteparten av permisjonen. Jeg har ikke jobbet 50%, ergo- de 6 ukene av pappaperm falt bort uansett om det ble fødselspenger/eng.stønad for min del(om jeg forstod han på NAV riktig)... Jeg tar da sommerferiedelen av permisjonen (er heldig som snart har termin, så det klaffer)- tar da ut engangsstønad, mens mannen min tar ut de resterende ukene når jeg begynner å studere/jobbe igjen...

Forstår at du er frustrert... ikke lett å orientere seg- tror faktisk ikke at endel av de som jobber på NAV heller er helt stødige på dette...

Lykke til!!! Det ordner seg helt sikkert ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...