Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er førstegangsfødende og begynner å bli litt småstresset når det gjelder dette med hvilke rettigheter en har for å få fødselspenger. Det jeg lurer på er om NAV tar utgangspunkt fra tidligere arbeidsår? For i 2006 tjente jeg i underkant av 80.000 (Jeg er student med deltidsjobb) Da vil det vel lønne seg å velge foreldrepenger foran engangsstønad. Jeg er ikke stø i økonomi så håper noen kan hjelpe meg. Og hjelper NAV deg med å fylle ut søknadsskjemaet for dette? Er ikke enkelt å forstå seg på sidene deres synes jeg.

Takk for alle svar!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også student/jobber deltid. Siden jeg i tillegg skal i praksis har vi funnet ut at det beste er at pappaen tar ut mesteparten av permisjonen. Jeg har ikke jobbet 50%, ergo- de 6 ukene av pappaperm falt bort uansett om det ble fødselspenger/eng.stønad for min del(om jeg forstod han på NAV riktig)... Jeg tar da sommerferiedelen av permisjonen (er heldig som snart har termin, så det klaffer)- tar da ut engangsstønad, mens mannen min tar ut de resterende ukene når jeg begynner å studere/jobbe igjen...

Forstår at du er frustrert... ikke lett å orientere seg- tror faktisk ikke at endel av de som jobber på NAV heller er helt stødige på dette...

Lykke til!!! Det ordner seg helt sikkert ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...