Gå til innhold

seteleie og rutiner

Anbefalte innlegg

var hos jordmor i dag.babyn ligger seteleie.er på uke 36 nå.skal til ultralyd kontroll på rikshospitalet.er det noen som vet rutiner der angående seteleie og fødsel.er det planlagt keisersnitt eller helst vanlig vaginalt fødsel?hvordan prøver dem og snu barnet??gruer meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9309320-seteleie-og-rutiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde selv en liten en i seteleie som forøvrig bare var flaks at vi fant ut av. Dagen før var jeg hos jordmor som sa at hodet var rett plassert, men i og med at jeg hadde antydninger til svangerskapsforgiftning sendte hun meg til kontroll ved sykehuset. Heldigvis fikk jeg ultralyd og da fikk vi se at gutten vår satt med rompa ned i stedet.

Jeg fikk da tid til røntgen for å se om bekkenet mitt var stort nok til å klare en setefødsel. Jeg ville selvfølgelig føde normalt om jeg kunne. Etter røntgen kom en barnelege til meg og fortalte at jeg ikke kom til å klare å føde denne ungen normalt. Jeg hadde også små sjanser for å klare normal fødsel selv med hodet plassert rett vei. Bekkenet var altfor smalt. Jeg fikk da time til planlagt keisersnitt to uker før termin. Det var vertfall det som skjedde med meg, men om det er rutine vet jeg ikke.

Jeg sitter nå med verdens nydeligste sønn på snart 5 og venter en liten en i januar. Også har jeg fått det tøffeste røntgenbilde ever:)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...