Januarjubel! Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 "Biotex" flekkfjerner funker ikke iallefall. Lurer på om klærne er ødelagt for alltid?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg hørte noen anbefale zalo og sukker som du skrubber på flekken. Jeg vet at det funker på oljete hender, så kanskje det funker på tranflekker også.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har prøvd med zalo og det funket ikke her. Har måttet kaste ullbodyer som lukten sitter sånn i..
rødhette* Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hs sa til oss at vi burde gi tran når lillegutt var naken, fordi tran var umulig å få bort fra klær...
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 sorry, ingen gode nyheter her heller; får ikke engang ut lukta uansett hva vi prøver...
veronica t Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 ingen som har hørt om smekke eller??? ta i bruk en smekke som kun brukes til å gi tran, da slipper dere vond lukt på alle smekkene.
rødhette* Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Vi gir d-vitamindråper i stedet for tran. Ingen vond lukt her.. Vet om ei anna som også gir d-vitamindråper. Knøttet hennes gulper så masse, at det kommer tranlukt over alt ellers. Da hjelper det ikke med bare en smekke, altså...
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Ånei det hadde jeg ikke tenkt på!! Smartass, det renner av smekka og ungen rører på seg....
mamman til flere Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 nei...har ingen råd, men skulle hatt noen. Har kastet en del klær, spesielt ullklær.. har prøvd å gi henne det når hun er naken, men hun gulper ikke alltid med en gang, og hun kan jo ikke ligge naken på stellebordet hele dagen.. Tran er no' ordentlig dritt!, unnskyld at jeg sier det. D-vitamindråper bruker jeg nå..
Januarjubel! Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2007 veronica t: her brukes både smekke OG egen tranklut på størrelse med et laken (vel, nesten) som surres rundt. Allikevel er det noen dråper som innimellom sniker seg over på både mine og januarjentas klær. Zalo-tipset er herved notert og skal utprøves:) Det at hun bør være naken er jo veldig lurt, men pleier å sprøyte inn samtidig som jeg ammer, og dermed slipper trangulp (gir henne tidlig i måltidet, det som kommer opp igjen lukter bare melkegulp). Bortsett fra dette lille problem har tran fungert knirkefritt her i huset, men kun i sammenheng med at hun spiser. Et lite tips til de som sliter altså
Vintersol Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 Gjorde et forsøk med en body i dag som det var kommet tran på. Kokte den i en kasserolle med zalo (hadde ikke vasket i maskin først). Det SER UT SOM det har gått bra. Vet ikke om det vil funke like bra på hvitt tøy. Skal sende en oppdatering med videre erfaringer etter flere forsøkt.... :-)
Januarjubel! Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2007 Du kokte det i en kasserolle med zalo?! hm...det var meget interessant...venter spent på oppdatering;)!
Vintersol Skrevet 15. mai 2007 #13 Skrevet 15. mai 2007 ..hehe. Ja, en kasserolle med VANN og zalo selvsagt... ;-) Men det ser iallefall ut til å ha funket. Ingen gul tranflekk på den rosa bodyen. Spørs om det funker like bra på ting som allerede har vært i vaskemaskinen, men tenkte å prøve det i morgen.
Januarjubel! Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2007 hehe...ja regnet med at det var vann også ("en dråpe er nok" osv). skal jammen prøve det samme i morgen. En kokt pysjamas er bedre enn en tranluktende pysjamas uansett:) Godnatt.
My little girl_ Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 hmmm...jeg har heldigvis ingen problemer med gulping jeg,men snuppa mi får tran på kvelden rett før hun får mm å skal sove..det går kjempe bra..sliper å lukte tran hele dagen oxo;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå