Gå til innhold

Noen som IKKE skal ha permisjon? (samme som skravle)

mamma til 2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på yrkesretta attføring, og får av den grunn ikke fødselspenger. Heller ikke fødselsstipend fra lånekassen. Jeg begynte på skolen i januar, og har termin 5.juni. Og må jo ha gått 6 av de 10 siste mnd på skolen for å få penger fra lånekassen. Så det går da AKKURAT ikke.

Jeg skal gå på skolen fram til fødsel. Går sykepleie, 1.året.

Så jeg må nesten gå på skolen til neste år også, og sambo skal ha 29 uker hjemme. Skjønner ikke helt hvordan det her skal gå jeg.

Nå er jeg kjempesliten. Skal ha eksamen 15.juni. Det er jo ikke sikkert jeg er på sykehuset akkurat da, mest sannsynlig har jeg født, eller er på overtid... Men jeg vet ikke hvordan jeg skal orke. Og den er allerede utsatt, for sist den var så var jeg innlagt fordi jm trodde jeg hadde svangerskapsforgiftning..

Dessuten har jeg lyst på tid sammen med babyen min, nå blir jeg bare sliten og deprimert av å tenke på alt med skole jeg. Vil heller bruke tiden på å glede meg.

Er det noen fler som ikke skal ha permisjon? Eller noen med noen gode råd/erfaringer kanskje?

Har ikke så lyst til å høre at "dette burde du tenkt på før", osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Joda, jeg skal også rett på skolen igjen til høsten. Jeg skal føde om en uke, ta en eksamen to uker etter det (som jeg håper på å få som hjemmeeksamen), og så har jeg utsatt en eksamen til august/september. I tillegg har jeg netopp levert en stor oppgave og holder på med en til som skal leveres til helgen. Dagene er godt fyllt opp kan du si!

Jeg går også på yrkesrettet attføring, men har i motsetning til deg opparbeidet meg retten til fødselsstipend. Allikevel skal pappaen ha sine 29 uker i form av 50 % jobbing i et år.

Jeg håper at formen min er bra nok til å starte opp igjen til høsten iallefall, så får vi se åssen det går. Vi har jo sommeren på oss til å bli kjent med nurkene våre da, og får utnytte den tiden så godt vi kan.

Jeg går allmennlærer, begynner 3. året til høsten, har en gutt på 3 år fra før og vet at ting går seg til bare man er innstilt på det. Heldigvis er det ikke så mange dagene i uka jeg må møte opp, det er mye gruppeoppgaver og slikt, sånn at jeg kan ta med baby uansett. Ellers har jeg alliert meg med både familie og venner angående barnepass. Blir det for slitsomt, hopper jeg av et år allikevel, men satser på at det skal gå.

Men det er jo ikke noe særlig å være kjmpesliten før fødselen! Ta deg en prat med din veileder og få en oversikt over de valgene du faktisk har. Du må tenke på din og babyens helse også! Håper iallefall du får humøret opp litt etter hvert:-)

Skrevet

Takk for svar!

Ja, det hjelper å høre at andre er i samme situasjon og tilogmed har greid det før!

Hadde det vært sånn det har vært i vår så hadde det ikke vært så problem, med forelesninger, gruppesamlinger og øvingsposter. Men nå er det praksis på sykehus, blir jo som en vanlig arbeidsdag.

Tror jeg må legge bort tankene litt. Jeg aner jo ikke hvordan det blir, er jo min første.

Så tror jeg jeg skal snakke med noen nå, om hva jeg kan gjøre nå før fødsel. Tror nok ikke jeg orker skole hver dag nå. Sliiiten.

Skrevet

Føler med deg!! Vet at dette er beintøfft. Jeg går på almennlærer 3 året nå. Har jobbet 75% ved siden av studiene,så jeg har krav på både foreldrepenger fra NAV og stipend fra lånekassen. Har tre eksamener igjen nå før fødsel (termin 7.juli) Også har jeg utsatt matteeksamen fra i fjor. Den skal jeg ta til våren (blir tøfft, for jeg sliter veldig med det faget) Har også tenkt å studere videre mens jeg går hjemme, ihvertfall deltid, men selvsagt med forbehold om at det kan bli for tøfft.

Prøver å tenke sånn at jo mer jeg får gjort på kortest mulig tid, jo fortere kan jeg få meg en god jobb, bedre lønn, og mere fritid til å kose meg med familien. Ser virkelig fram til det!! Men må innrømme at jeg har vurdert å ta pause fra studiene mange ganger i det siste, ikke lett å konsentrere seg om det som skjer utenfor magen nå for tiden akkurat. Men har gjort en avtale med min kjære om at studiene skulle gjennomføres nå, nesten uansett hva..Det holder meg i gang. Kanskje du burde vurdere en pause hvis du er veldig sliten..? Den viktigste jobben din nå er jo å gå gravid, og ta vare på den lille i magen!

Lykke til uansett hva du finner ut!!

Klem

Skrevet

skulle så utrlig gjerne tatt en pause fra studiene, er bare at da får jeg INGEN penger å leve for.¨..

Bare sambo sin inntekt...

Engangsstønaden er for lengst brukt opp til babyting, kan jo ikke leve på den et år liksom... :(

Noen som vet om jeg kan søke fødselspermisjon hvis jeg går en mnd til høsten?

Eller må jeg begynne med en gang babyen er født?

Skrevet

Ta kontakt med NAV og Lånekassen og spør!! Det må da finnes en løsning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...