Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Går det ann å gi babyen for MYE mat?? Han har gått opp nesten 2 kg på de første 6 ukene i sitt liv! Jeg har ammet han frem til for en ukes tid siden,da var melken min plutselig borte... Jeg driver å pumper og styrer for å få den tilbake... Men vekten var kommet før jeg gikk over til mme! Men kan babyen få for mye mat??
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 nei da, du kan bare ta det med ro! lover at det stabiliserer seg etterhvert!! du kan ikke gi for mye mat nå som han er så liten!! han regulerer det selv!
snartmammapåny Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Fikk du ikke noe tips fra hs når du var å veide han? Hadde de ikke noen komentar på vektoppgangen? De vet jo ofte om det er mye.. Er vel anbefalt at de går opp ca200g i uka. (Tror det var det helsesøsteren sa da vi var på veiekontroll) MEN ingen barn er jo like så
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Min baby gikk opp 800 gram de to første ukene, og jeg ga bare mm! Forrige baby la også på seg veldig mye de første månedene, og hun ble fullammet. Tror ikke du skal se på vekten om du gir for mye mat, det vil nok heller vise seg ved magevondt, gulping osv. Var du på 6 ukers kontroll da? Hva sa HS? Husker at min HS heller var bekymret for min helse, hun lurte på om jeg var sliten osv siden babyen fikk så mye god melk.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 måtte se på helsekortet,men min lille kjempe doblet også vekten første 6 uker, og det var bare på puppen:) Hs bare smilte og sa at "da sover han vel greit", og det gjorde/gjør han:) Han fortsatte å legge på seg, men nå har det stabilisert seg (7 mnd og får masse mat!!). Han er så fornøyd og har også skutt i været, og er langt lengre enn mange. For å få melken tilbake kan det være en ide å la babyen suge, de har ofte sterkere sug enn pumpen:) Lykke til!
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Min gutt la på seg 2 kg de første 8 ukene. Helsesøster sa ikek noe på det. Han var liten når han ble født, og det var akurat som han skulle ta igjen det tapte.
hønepøne;-) Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Sønnen min veide 4745g da han ble født, og gikk ned til 4370g. Da han var 5 uker veide han 6730g. Dvs. at han la på seg 2,4kg på 5 uker. Han får bare mm, og nå er han 4,5mnd og 10,5kg. HS sier dette er bare flott så lenge han får mm. Den siste mnd har den voldsomme vektoppgangen stabilisert seg, og han vokser mer i lengden.
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 synes ikke du skal bekymre deg for det. Min gutt er 4 uker og har gått fra 3700g (når vi ble skrevet ut av sykehuset) til 5100 g på 4 uker. Han ble ved igår og hun synes han er fin og stor. Han får KUNN morsmelk.
Learning to fly Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 dette er ved mme. mm kan de få så mye de vil. Min legger på seg 280 i uken, og det er helt flott:)
Minesmå:)+en til! Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Her gikk Leon opp nesten 1,5kg på 20 dager! Babyen regulerer seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå