Gå til innhold

-også et spørsmål om nedsatt sædkvalitet!

Anbefalte innlegg

Jeg har visst 100 spørsmål å stille i dag.

Mannen min har tatt en sædprøve, og fastlegen min og gyn krangler om hvor dårlig den er...

Ifølge gyn er prøverør eneste mulighet, ifølge fastlegen min (som har sjekka med labben på rikshospitalet-så jeg trur mest på henne!) er den nedsatt, men innenfor grensa til å kunne prøve AIH f.eks. Altså må det vel også kunne klaffe etter naturmetoden med MYE flax.

Men jeg lurer på, det er jo anbefalt å ikke ha sex så ofte når mannen har nedsatt kvalitet, men samtidig skal det ikke ha gått mer enn ei uke siden sist når prøvene skal tas. Gjelder dette når vi skal "prøve oss på egenhånd" også da eller?? Altså, lønner det seg å ha sex en gang ca ei uke før EL, også bare en gang 1-2 dager før EL? Eller har det med max ei uke sida sist ingenting å si??

Blir jo vanvittig mye stress hvis vi skal planlegge slik da, men jeg tenkte bare å prøve sånn ca. Alt er vel verdt et forsøk!

Fortsetter under...

Samme problemet med sæd her også, rett på venteliste med beskjed om at vi sannsynligvis aldri kom til å klare dette selv. For få og for treige soldater.

Sambo sparte (ufrivillig) opp fra ca en uke før EL. Og vi hadde sex antagelig kvelden på EL dagen! Og det var faktisk alt som skulle til! Ettersom han var bortreist, var jeg helt sikker på at vi ikke traff, og tok det veldig med ro. Ingen testing eller temping, eller symptomjakt. Merket meg ELslim på torsdag morgen, og regnet med at innen han kom hjem på lørdag kveld, var det hele forbi.

Lykke til, det er håp for oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...