Gå til innhold

Hva ville dere gjort??

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle ta blodprøver for å se om jeg har EL fikk jeg utlevert resept på pergo, og tok det den måneden. Blodprøvene var helt fine, og påviste EL. Derimot har mannen min nedsatt sædkvalitet.

Likevel skrev gyn ut ny resept på pergo, fikk faktisk til 5 måneder... jeg sa jeg ikke skjønte helt hvorfor, men hun sa det var rutine siden vi har prøvd såpass lenge... merkelig rutine, spør du meg!!!

MEN så har jeg begynt å tenke da... jeg merka jo EL helt tydelig da jeg tok pergo, det gjør jeg ikke ellers. Så KANSKJE det er slik at jeg ikke har EL uten?? Er vel ikke veldig sansynlig, da jeg har regelmessige sykluser og alt... men... tørr liksom ikke ta sjansen!

Hadde ingen bivirkninger av pergo, og hadde faktisk mye mindre vondt og blødde mindre under TR. Samtidig er det vel ikke akkurat kjempebra å ta pergo hvis jeg strengt talt ikke må?

Søren, blir så usikker, og er så redd jeg skal "gå glipp av" muligheten for å bli gravid. Hva ville dere gjort? Og er det slik at man skal hoppe over en syklus mellom pergokurene? Fikk TR i dag, uten å ha brukt, så da kan jeg jo starte på ny kur om noen dager.

Som sagt, ikke særlig mye fornuftig å få ut av gyn, og fastlegen min syns det var veldig rart at jeg måtte ta pergo den måneden jeg tok blodprøver, så hun var også usikker og sa jeg kunne bestemme selv. Fint...!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9308994-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når prøva til mannen min er innenfor grensa for AIH, må det vel være håp?! Alle plasser jeg har lest står det at AIH bare tilbys hvis mannen har tilnærmet normal sædkvalitet.

Huff, jeg blir så forvirra av alt dette, men vi kan vel ikke vite noe sikkert før han har tatt en prøve til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...