Gå til innhold

smerter etter uttak......noen hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

hvordan har dere hatt det etter uttak. jeg hadde kraftige smerter i underlivet i går(samme dag som uttak), lå på soffan hele dagen.

er litt bedre i dag, men føler meg litt oppblåst og øm i dag også.

og bruke musklene i magen er ikke så veldig behagelig akkurat.

jeg fikk ut mange egg, så de var litt urolige på sykehuset om at jeg kunne bli overstimulert.

Noen som kan dele sine erfaringer med meg.....

takk

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9308626-smerter-etter-uttaknoen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde mitt første uttak for en uke siden, og kjente det rimelig godt spes i vendte side etter uttaket. Men jeg har høy smerteterskel så var ikke værre enn at jeg la meg på sofaen og tok det med ro.

Ble veldig oppblåst i magen, noe jeg var allerede før uttak, men etter ble det nesten komisk.

Var litt overstimulert og hadde mye væske i kroppen så ble sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro en stund fremover.

Først nå etter en uke, kan jeg sette meg uten å tenke på at eggstokkene "treffer ribbeina" for det var ganske ømt en stund, men nå føles det bra igjen.

Så at du hadde fått ut veldig mange egg, og ettersom hver eggpose fyller seg opp igjen med væske, da gjerne mer enn det var før uttaket, så er det ikke så rart at du er både øm og oppblåst.

Pass på å få i deg nok væske i de kommende dagene så kroppen for jobbet seg igjennom det.

Ingen fornøyelse etter uttak for min del...

Første gang lå jeg rett ut i sengen og absolutt alt gjorde vondt; puste, snakke, le og gråte. Uttaket varte 30 min, så jeg tror det ble ekstra belastning for kroppen.

Andre gang var det mye bedre, men jeg hadde smerter og ble liggende noen timer etter at vi kom hjem.

Jeg mistet mye blod hver gang og begge uttakene gjorde at jeg gikk bøyd dagen etter, for jeg orket ikke å strekke ut kroppen.

På neste uttak skal jeg drikke mye vann, så får vi se om det blir en forandring da.

Kos deg så godt du kan disse dagene :o)

Lykke til med befruktning og innsetting!

Annonse

Beklager at jeg blander meg inn....

På mitt siste uttak var jeg på god vei til å bli overstimulert og hadde utrolig vondt. Fikk da tips her på Ass.befruktning om å drikke mye vannfordi det ville lindre litt.

IKKE GJØR DET!!!!!!

Jeg fikk beskjed ved innsetting at det var noe av det værste man kunne gjøre. Dette fordi at celler i kroppen tar opp væske - eggposer som ligger da igjen etter uttak vil da fylle seg opp! Pga av mye væske/vann i buken gikk jeg på Paralgin Forte i 14 dager og dette gikk faktisk ikke over før blødningen kom og jeg ikke var befruktet.

Mitt tips er å drikke akkurat passe med vann, bruk smertestillende og varmeflasker/tepper på mage og rygg....

Lykke til...

(Mamma2gang?)

Jeg kan ikke huske at de har sagt det ene eller det andre på Riksen, bare at vi får tilbud om litt drikke etter uttaket. Jeg er ikke flink til å drikke i utgangspunktet, så jeg tenkte at jeg kunne gjøre det litt annerledes denne gangen.

Jeg har hatt 5 uttak og tilbringer mye tid på sofan de første dagene.

Har også noen ganger vært nødt til å ta Paralgin Forte for smertene har vært intense og Paraset ikke har hjulpet.

Jeg har ikke vært overstimulert så jeg vet ikke hvordan det er, men jeg blir sakte men sikkert bedre for hver dag. Uttaket kjennes en stund, oppblåst, øm og vondt.

Annonse

Jeg ble overstimulert og hadde vondt i eggstokkene både før og etter uttak. Fikk beskjed om ikke spise salt, og drikke minst mulig (ikke så lite så du tørker ut såklart). Væsken kan samle seg i buken. Dette sa de på Rikshospitalet. Det hjalp det. Ble sykmeldt først ut uka (tok ut egg på onsdag) men fikk et par dager ekstra, for jeg skulle ta det med ro i denne tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...