Gå til innhold

Da har jeg kjøpt sea-band................bare for sikkerhet skyld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja er så redd for å bli kvalm og syk, har vært guggen de siste dagene, så nå sitter jeg med bånd på hendene og føler at det hjelper :)

flere som har kjøpt ?

Skrevet

jeg bruker de..var super dårlig i forrige uke,nå kaster jeg bare opp litt på morgningen...så de hjelper...hi hi

Skrevet

hvor får dere kjøpt de?

Skrevet

Jeg har også kjøpt det, syns det hjelper litt - tar vekk den værste kvalme. Man får kjøpt det på apotek/helsekost!

Skrevet

sea- band??? hva er det??? høres ut som det er noe for meg og!!!!

Skrevet

Jeg har hatt det lenge. Fungerer superbra mot sjøsyke og bilsyke. Jeg som vanligvis ikke kan lese to minutter i bilen engang kunne lese en halvtime uten problemer med seaband på. Gjenstår å prøve på graviditetskvalme - har ikke blitt ordentlig kvalm ennå. Men det står jo på at det skal fungere da også. :-) Jeg anbefaler dem veldig!

Skrevet

sea band er armbånd med små kuler som presser på et punkt på handleddet ditt for å ta vekk kvalmen:)

Skrevet

Å!!!! Det høres faktsik ut som om at det er noe eg må kjøpe i morgen... Dyrt???

Prisen spiller vel egentlig ikkje noen rolle når man er dårleg og villig til å gjøre alt for å bli bedre!! hehe

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har gått med Seaband helt siden jeg begynte å bli uggen for to uker siden. De hjelper meg faktisk! Er mindre kvalm enn i forrige svangerskap. Men har også hatt to akupunkturtimer, for å være i stand til å utrette noe fornuftig på kontoret. Blir bedre av det også! Går i full jobb, og det er slitsomt å konsentrere seg om å fungere hele dagen... Uansett: Her er noen gode tips fra akupunktøren om plasseringen av Seaband:

Seaband skal stimulere kvalmepunktene som ligger på underarmen. Hun mente at dette punktet ligger ganske dypt, så bare ha båndet stramt på og press det/gni det godt nedi av og til! Plasseringen gjør du slik:

Del underarmen din (fra innsiden av albuen til der armen går over i hånd) inn i to. Deretter deler du den halvdelen som ligger lengst ned mot hånda i 3 deler. Klumpen på båndet skal ligge på den tredjedelen lengst ned mot hånda. Var det forståelig?! Klumpen skal ligge omtrent midt på underarmen - inntil det største senen som du kjenner.

Dette punktet kan du også stimulere med en tynn, butt 'dings' for å komme dypt nok av og til.

Seaband koster omtrent 250 i helsekost (f.eks. SunKost) og litt billigere på apoteket. Men jeg ville tatt dem med plastklump m.t.p. nikkelallergi eller slikt.

Håper dette hjelper dere! Lykke til : )

Skrevet

På Hurtigruta koster de 110kr... Trodde de gjorde det andre steder og jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...