Daisy :) Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Ja er så redd for å bli kvalm og syk, har vært guggen de siste dagene, så nå sitter jeg med bånd på hendene og føler at det hjelper flere som har kjøpt ?
carina og *jentegullet* Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 jeg bruker de..var super dårlig i forrige uke,nå kaster jeg bare opp litt på morgningen...så de hjelper...hi hi
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har også kjøpt det, syns det hjelper litt - tar vekk den værste kvalme. Man får kjøpt det på apotek/helsekost!
anka81 Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 sea- band??? hva er det??? høres ut som det er noe for meg og!!!!
kløver Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har hatt det lenge. Fungerer superbra mot sjøsyke og bilsyke. Jeg som vanligvis ikke kan lese to minutter i bilen engang kunne lese en halvtime uten problemer med seaband på. Gjenstår å prøve på graviditetskvalme - har ikke blitt ordentlig kvalm ennå. Men det står jo på at det skal fungere da også. :-) Jeg anbefaler dem veldig!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 sea band er armbånd med små kuler som presser på et punkt på handleddet ditt for å ta vekk kvalmen:)
anka81 Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Å!!!! Det høres faktsik ut som om at det er noe eg må kjøpe i morgen... Dyrt??? Prisen spiller vel egentlig ikkje noen rolle når man er dårleg og villig til å gjøre alt for å bli bedre!! hehe
Krinolina Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Hei jenter! Jeg har gått med Seaband helt siden jeg begynte å bli uggen for to uker siden. De hjelper meg faktisk! Er mindre kvalm enn i forrige svangerskap. Men har også hatt to akupunkturtimer, for å være i stand til å utrette noe fornuftig på kontoret. Blir bedre av det også! Går i full jobb, og det er slitsomt å konsentrere seg om å fungere hele dagen... Uansett: Her er noen gode tips fra akupunktøren om plasseringen av Seaband: Seaband skal stimulere kvalmepunktene som ligger på underarmen. Hun mente at dette punktet ligger ganske dypt, så bare ha båndet stramt på og press det/gni det godt nedi av og til! Plasseringen gjør du slik: Del underarmen din (fra innsiden av albuen til der armen går over i hånd) inn i to. Deretter deler du den halvdelen som ligger lengst ned mot hånda i 3 deler. Klumpen på båndet skal ligge på den tredjedelen lengst ned mot hånda. Var det forståelig?! Klumpen skal ligge omtrent midt på underarmen - inntil det største senen som du kjenner. Dette punktet kan du også stimulere med en tynn, butt 'dings' for å komme dypt nok av og til. Seaband koster omtrent 250 i helsekost (f.eks. SunKost) og litt billigere på apoteket. Men jeg ville tatt dem med plastklump m.t.p. nikkelallergi eller slikt. Håper dette hjelper dere! Lykke til : )
kløver Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 På Hurtigruta koster de 110kr... Trodde de gjorde det andre steder og jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå