Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min ex og jeg har akkurat fått vår lille datter til verden, og har en stund vurdert å ta opp igjen forholdet. Jeg mottar overgangsstønad og han har kun studielån som inntekt.

Hvilke alternativer har vi om vi skulle velge å flytte sammen? Vi ville da bare ha barnetrygd og hans studielån å leve av, da jeg avsluttet mine studier før jeg fikk rett til fødselsstipend.

Noen som har erfaringer med bostøtte/livsopphold fra sosialkontoret i slike situasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9308444-flytte-sammen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei;)

Satsene på sosialstøtte varierer litt fra komune til komune, men vet man regnes som selvførsørget når man har ca 12000kr igjen etter at husleie og strøm er betalt.

Man får dekt husleie til en "rimelig" bolig + strøm. Og tror dere har krav på ca. 9500kr i livsopphold (inkl. det din samboer får og barnetrygd).

Altså få dekket husleie+strøm og i tillegg ca.9500kr til mat, transport, lege, husholdningsartikkler, fritid etc.

Rimelig bolig her i kommunen er 4500kr+strøm, mens i Oslo KAN det være 6000kr. Du må nesten høre med sosialkontoret i din kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...