Gå til innhold

Vesla får tenner!!! Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars, hun bare hyler og gråter. =( Ingenting som hjelper. Vil ikke drikke melken sin engang.

Er ganske rolig når hun får henge på armen men fort man legger henne ned så hyler hun.

Vil ikke ha smokken engang.

Har prøvd dentiniox men det hjelper ikke i det heletatt. Igår hjelpte det fint.

Noen som har noen tips og komme med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter.

Noen må da ha noe råd og tips her vel?

Skrevet

Aner rett og slett ikke hva du skal gjøre jeg.Lillegutt her roet seg når han fikk være i armene og jeg "klødde" ham i munnen med en myk babytannkost,kanskje du kan prøve det.

Skrevet

Skal prøve og få kjøpt en sån imorgen.

Men tviler på at det hjelper. For når jeg har prøvd og la henne "bite" på fingrene mine så bare hyler hun.

Men nå sover hun da. Fikk paracet og sovnet i vippstolen sin.

Synes så synd på henne. =/

Håper virkelig den tanna har tenkt og komme seg ordentlig opp snart.

Skrevet

Er du sikker på det er tann som er på vei? Høres ut ifra dine beskrivelser at det kan være ørebetennelse....Da vil de ikke ligge flatt og oppreist er det bedre..

Skrevet

Tror du sprer litt frykt her jeg,kan selvfølgelig være ørebettenelse,men det du sier,har jeg faktiks aldri hørt,eller opplevd selv.Synes alltid det var vedlig godt å få ligge ned med det øret jeg hadde ørebettensele i,hvis jeg da bare hadde i et øre.

Skrevet

Ingen frykt jeg sprer.. kommer bare ned et tips. min gutt som er 4mnd hadde ørebetennelse når han var 3 mnd.. han hyl skrek når jeg la han ned, men rolig når han ble holdt oppreist.. det er pga trykket i øret. Det er et tegn på ørebetennelse på små babyer, og det er ikke farlig med ørebetennelse heller.

Skrevet

Greit at du opplyser at det kan være ørebetenelse,har bare aldri hørt eller opplevd det selv,så derfor stusset jeg,men alle er vi forskjellige og reagerer sikkert forskjellig på slike ting også.

Jeg har selv vært ørebarn,jenta mi er ørebarn og lillegutt har også hatt ørebettenlse,men har ikke merket det på dem,men som jeg sier,en kan jo reagere forskjellig på ting.

Skrevet

ja det kan jo være forskjellig. har en stor gutt på snart 8 år og. når han var baby reagerte han også slik at det er vondt å ligge på rygg. det er ikke kjekt med babyer en ikke for roet. Han lille min ble gal sinte når vi la han på rygg, ble skremt av han. Måtte sitte i stolen å sove med han i fanget til medisinene begynte å virke.

Så jeg sier du får ha lykke til med vesla de HI:)

Klem

Skrevet

Da er vi enige da Anonym,det er bra.Man lærer så lenge man lever er det noe som heter.Ikke det at jeg ikke har trodd at en kan reagere forskjellig,men har ikke hørt om den reaksjonen der og det er jo godt å vite om det også.

Ikke noe kjekt når en ikke får roe de små,det er sant.

Skrevet

Ja godt vi er enige:) var ikke ute etter å skremme eller å krangle:) liker ikke sånt jeg. Er litt sjenert men kan godt stå frem med nick og.

Syns det var koselig å snakke med deg mamma til en stor og en liten:)

Alltid greit å bytte erfaringer.

Skrevet

Takker for tipset. Men er nok tennene ja. =)

Men alltid greit og vite til en annen gang. Ny lærdom er alltid fint.

=)

Skrevet

kjerringråd mot tannkjøe. del en hvitløksbåt i to å gnikk mot gommene en liten stund. det virker klødempende og smertestillende. har ikkje prøvd d sjøl, sia vi ikkje har fått sanne plaga enda... Men kan tenke m den ånden beibisan får... Når den ti kommer blir e sjøl å prøve dettan ut.

Skrevet

Kan jeg spørre hva som gjør at du er sikker på at det er tenner? Kjenner dere dem da eller? Synes det er så vanskelig å vite jeg.....

Skrevet

Det er hovent. Kan så vitt kjenne at det er liott spisst. Hun sikkler som bare det. Spiser på fingrene sine hele tiden.

Det er noen av grunnene til at vi tror (vet) at det er tenner. Helt sikker kan man jo ikke være før tanna er kommet frem helt.

=)

Skrevet

Har du prøvd med sånn bitering som du kjøler ned i fryser/kjøleskap og som hun kan sutte på? Det hjalp godt her! =)

Skrevet

Ja vi prøvde det igår. Hun skjønnte ikke stort av den da.

Men virket som det hjelpte litt.

=)

Skrevet

bare et lite innspill ang ørebet. De liker ikke å sove på ryggen hvis de har bet i ørene pga verk, veske og trykk. Trykket "letter" i opreist stilling.

Skrevet

Hei Marie_85:)

Hvordan går det med hun lille?

Skrevet

Hei.

Det går greit det. =) Virker ikke like fært idag som igår. Men er jo suttrete og skal gjerne være på fanget hele tiden da.

Men så lenge hun virker som hun har det bra så er jeg fornøyd. Hun har fått tannbørste idag da.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...