Gå til innhold

Er det bare meg som sliter med å få festet bilstolen i enkelte biler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beltet er rett og slett ikke langt nok til å nå rundt stolen! Har Akta graco autobaby. Eneste bilen beltet er så langt at det ikke er noe problem å feste stolen i, er passat. Går ann å feste stolen i andre biler også, men da får jeg ikke beltet inn i alle festene, og stolen blir stående i helt feil vinkel, og slik vil jeg jo ikke kjøre rundt med den lille... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også et stort Graco sete. Har ikke det problemet fordi jeg har base til det. Klarer fint å bruke det uten basen også, fordi selen ikke trenger å ligge rundt setet (selv om det kan det). Mitt sete har fester som man trer beltet inn i uten å dra beltet rundt hele setet.

Skrevet

Har også base, men gidder jo ikke å flytte den fra bil til bil rett som det er... :P Mener du at man ikke trenger å bruke selen som skal gå rundt stolen? Eller har du kanskje en annen stol en meg?

Skrevet

Dette er ett kjent problem på gamle biler (eldre enn 10 år tror jeg) Hadde problemer med det når vi var hjemme på ferie og skulle ut og "råne" i fars bil. Men siden det ikke er airbag på denne typen (nesten 30 år gammel volvo) så kunne vi ha setet framme, der var nemlig selen lenger :)

Skrevet

Jeg har også Autobaby, og vet du hva? Jeg tar alltid med basen også, selv om jeg sitter på med venninner. Ffor det første er setet mye tryggere på den måten, for det andre er det såååååå mye lettere å montere basen og klikke stolen oppi.

Skrevet

Uff, ikke lett dette.. :-( I en av bilene gikk det heller ikke ann å feste stolen framme.

Blir jo litt tungvindt å ha med basen nå til helgen f.eks, da skal vi reise med fly til Oslo og ha med bilstolen! :s

Finnes det stoler som er mindre da, og som får plass i de fleste biler?

Skrevet

*dytter*

Skrevet

En venninne av meg har det setet, og det får vi faktisk festet i polo (2001)... Og det står i rett vinkel. /Det er uten basen.) Jeg måtte bare lirke til litt, pleier å sette på den over bena til babyen først og så klikke i og så ta bak ryggen, men da ble den for kort. Så jeg ventet med å klikke den i, da fikk jeg tatt den bak ryggen og festet den i alle punktene;) Kna hende det hjelper??

Skrevet

Kan man bruke sånn base i alle typer biler, noen som vet? Har nemlig bil med korte seler, de går akkurat med det setet vi har. Så enten må vi kjøpe ny bil eller kjøpe sete med base.

Skrevet

Basen kan du såvidt jeg vet bruke i hvordan som helst bil... Den festes jo med selen, men du trenger ikke så lange seler. Du kan få kjøpe mitt sete med base! ;) Vurderer å skaffe meg nytt som er litt mindre uten base, pga at jeg ikke har bil selv og sitter på mye forskjellige biler og da er det tungvindt med base... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...