ettie Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Har fått inntrykket av at mangen synest det er ok og amme andres barn, og det er i og for seg greit, men... De fleste av norske kvinner (ca 60% tror jeg) har et virus så gjør at dette kan være farlig for barnet. Selfølglig er det ikke farlig og amme eget barn om man skulle ha dette viruset. De som er morsmelkdonorer blir testet for dette viruset med 3måneders mellomrom... Tenkte bare at det kunne være greit å hvite.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 amme andres barn? seriøst noen som gjør det? synes det var mer en nok styr å amme mitt eget barn jeg...
-MtG- Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Takk for opplysningen. Greit å vite. Hadde jeg ikke visst dette så hade jeg gjerne ammet en annens barn om det var virkelig behov for det. Men hvordan syk kan barnet bli? Kan du si noe mer om det?
Labbetøs Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Stemmer ikke. Jeg er morsmelkgiver, og har hatt dette viruset. Det er farlig bare for de prematurfødte under 1500 gram, så det gjør ingen ting. det er derfor ikke farlig å amme andre barn (for de som måtte ønske det). Jeg leverer melk enda.
ettie Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 De de sa til meg på Haukeland da jeg var morsmelkgiver var at de var farlig for barn med nedsatt imunforsvar, og kunne være livstruende for prematurbarn som var under 1500. På Haukeland tar de ikke imor donorer med dette viruset fikk jeg beskjed på, enda de ikke har (hadde?) nok givere og gjerne skulle gitt mm til alle barna. Bare de aller svakeste fikk. Tenker som så jeg at et friskt barn også kan ha nedsatt imunforsvar innimellom, og at det uansett er best og være på den sikre siden.
manonym Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Skjønner ikke at noen ammer andre sine barn jeg... Synst rett og slett at det blir ekkelt. Men det er fordi jeg synst det er noe som er utrolig personlig, har akkurat nå begynt å bli vant til å amme fremfor andre. Det skaper jo et spesielt bånd mellom mor og barn, så jeg hadde aldri taklet det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå