Jordbær1975 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Jeg er så utrolig dum at jeg ikke klarer å la være å bekmre meg ... Var hos jordmor i går, og var da 13+0. Hun sa hun kunne prøve å høre etter hjertelyd, men siden det var litt tidlig, var det ikke sikkert vi kunne høre noe. Klare ikke å høre noe hjertelyd. Selvfølgelig klarer jeg ikke la være å tenke på det.., og bekymre meg. Noen andre som heller ikke har hørt hjerelyd på ca samme tidspunkt ..? Trenger noen trøstens ord ...
perle_mor Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Hei jordbær, Jeg opplevde akkurat det samme som deg hos legen, og fikk ny time uken etter, og hørte hjertelyden, ikke vær bekymret, hvis dette skulle vært tegn på at noe var galt, ville jordmor vist bekymring, lett for meg å si nå... jeg ble også bekymret men det er vanlig å ikke høre den så tidlig, så bare slapp av til neste gang : )
Amanda- Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 nå er jeg 16 uker på vei. jeg var hos jordmor i min 15 uke. da kunne hun ikke høre noe, dette er helt normalt, når du trykker på magen din, "gjemmer" forsteret seg nedi bekkenet ditt. så det er ingen grunn til beskymring. jeg var tidlig på ultralyd for og vite kor langt eg va på vei. det var i 11 uke. der var det fullt liv. så slapp av:-) men skjønner at du er beskymret.
Line_78 Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Mange leger/jordmødre vil ikke lytte etter hjertelyd så tidlig nettopp av denne grunnen. Helt normalt å ikke høre noe så tidlig :-) Husker sist svangerskap at legen innprentet meg at jeg ikke skulle bekymre meg dersom vi ikke hørte hjertelyd første gang hun prøvde (og dersom jeg trodde at jeg kom til å bekymre meg ville hun vente til neste kontroll). Og da tror jeg faktisk jeg var lenger på vei enn 13 uker.
Prinsesse 07+nurk juni 2011 Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Jeg var på første kontroll idag hos legen min og han skulle oxo prøve å finne hjertelyden. Han sa før jeg begynte at jeg ikke måtte bli redd hvis han ikke fant da, da det fortsatt er tidlig, er ca 12+3. Han fant den ikke, og ble jo litt skeptisk jeg oxo. Så hjertet til nurke banke i uke 9 så det er det som liksom holder meg ved motet hehe. Men skjønner hva du mener, man forventer jo liksom å høre det. han mente mye var gjort til neste kontroll så gled deg til det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå