Gå til innhold

Må da ha middagsmat (7mnd) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her nektes det omtrent å spise middagsmat! Spiser grøt og fruktmos som bare det, men vil ikke ha middagsglass!! Drikker jo også mme da. Men må de ha denne middagsmaten før du fyller året, eller holde det med mme, grøt, frukt og evt brødskive med leverpostei etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil hun heller ikke spsie middag og ikke grønnsaker. Tror ikke det er noe å stresse med. Prøv litt innimellom så kanskje det løser seg en dag. Jeg har også tenkt å prøve skive snart, ellers går det i grøt, frukt og mm. Jeg tenker at det går seg til med middag etterhvert. Da vi hadde prøvd for sjette gang ville hun ha litt mer enn første, så tilvenning tar nok lenger tid for noen, mens andre sluker det i seg fra første gang.

Skrevet

Det er veldig få middagsglass jeg får i snuppis her (snart 9 mnd), men det hun likte først var gulrotmos fra Småfolk! Den er knallgod. Inneholder kun gulrot, vann og rapsolje. Det jeg får i henne nå, er potetmos med grønnsaker fra Nestle og pasta penne med tomat og sqash fra Hipp. Og vi prøver nye ting hele tiden! Tror det kommer seg jeg. Men prøv med de glassene som har veldig få ingredienser først! Jeg driter i om det er fra 4 mnd og hun er 9 hvis det er det hun liker best:)

Skrevet

De må ikke ha middag, men det er jo kjekt å venne de til variert kost fra de er små tenker jeg.. Men middagsglass; det smaker ganske voldsomt da, har du prøvd å mose kokte poteter og evt gulrot + litt mme oppi? Mange lykkes med dette i starten, da det gir mindre smak, samt den kjente melkesmaken.

Skrevet

Hmmm...Jeg har lest at det er den hjemmelagede maten som blir en smaksbombe? Siden den blir laget av ferske råvarer og sånn? Ikke vet jeg. Men det er jo selvfølgelig bedre å lage middagen selv:) Da har man jo mest kontroll. Ville ha prøvd meg fram med litt forskjellig. Jeg prøvde å blande kokt potet med mm, men det ble litt tørt uansett. Hun ville ikke ha det. Jeg prøvde også å knuse kokt gulrot og potet sammen med litt matolje, men jeg fikk ikke finmost det nok...Så hun bare brakk seg i hytt og pine.Det var mine erfaringer iallefall! Sikkert veeeldig forskjellig fra baby til baby:)

Skrevet

Prøv å lag middagen selv. Gutten min liker nesten ingen middagsglass men om jeg koker en potet, en grønnsak og en dært med kjøtt glir det ned:)

Skrevet

Snuppa mi nektet middag hun også for inntil noen dager siden. Hun brekte seg og strammet igjen munnen når hun fikk smake litt. Men så en dag løste alt seg. Ikke riktig nokk alt som hun vil ha men Hipp sin nudler med grønnsaker og skinke går ned på høykant.

så plutselig finner vel de på at dette er godt. Ikke stress med det for det gjorde jeg å jeg tror barna merker dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...