Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Mine nurk er født 5 uker for tiden og det står jo anbefalt 4 mnd når man skal starte på grøt?? Når bør jeg begynne da i forhold til termin eller når de ble født??? Bare lurer....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Så tidlig ville jeg fulgt termin, så sant babyen ikke er veldig krevende i matveien. Evt. begynt med tynn velling. Så på Oprah for litt siden at ny forskning gikk ut på at de anbefalte fra 6 mnd alder. Tidligere hadde anbefalingene vært fra 4-6 måneder, men at de nå hadde gått til 6. Husker ikke hvorfor, og hvilken forskning som lå bak. De lærde vil alltid strides tror jeg Derfor har jeg stor tro på å gjøre litt slik som man føler er riktig for seg og sine.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 vi starta med en gang han var fire mnd, og det har funket fint! vår kom i uke 28 )
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Det tror jeg kommer ann på hvor fortidligfødt babyen er. VI har en som er født 11 uker for tidlig, og fikk beskjed om å følge korrigert alder ved innføring av mat. Det er pga at tarmene ikke er helt ferdige at man ikke skal begynne med fast føde før man er 6 mnd til fullbårne barn.(4mnd hvis en gir mme) Våre små er jo ikke så modne før de er 6 mnd korrigert. Men,de strides om dette, så etter å ha diskutert med flere leger på sykehuset bestemte vi oss for å gå får midt i mellom. Begynte med smaksprøver når han var nesten 5 mnd korrigert. Jeg varså redd for at det skulle bli vanskelig å innføre mat om vi ventet for lenge. Hos oss har det gått som en lek hittil. Gaper villig og har spist alt han har blitt tilbudt sålangt. Tror som noen andre her inne at en må følge legenes anvisninger samtidig som en følger sin egen magefølelse.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 lilelgutt er født 5 uker før,og fikk beskjed fra HS og leger at vi helst burde gå etter korigert alder ved innføring av mat. Så jeg fullammet til han var 7mnd og 1uke,nesten på dagen,da var han 6mnd korigert,hadde fått smake litt 4mnd grøt noen uker før det,men kanskje 2ganger i uka han fikk det,pluss vi tok det veldig med ro å innføre mat.
Erle'smamma Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Min lillegutt ble født 10 uker fortidlig. Han fikk mme og startet med grøt da han var 4.5 mnd. dette etter anbefaling fra hs. Gikk helt fint det.men så er jo dette snart 7 år siden, og ting har endret seg siden da! =)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Så lenge du har morsmelk trenger du ikke å begynne med grøt før barnet nærmer seg ett år. Vent ihvertfall til barnet er over 6mnd korrigert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå