Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har bæresjal og kan si noe om hvordan de bruker dette?

er det for å bære rundt hjemme? og lar dere ungen sove der, eller prøver dere å legge ned i seng o.l hvis de sovner der?

jeg har en 3 ukers baby som gjerne vil bæres når hun er våken. og med en turbo-gutt på 2 år, blir hun ofte liggende å gråte og bære seg alt for lenge...har vurdert et sånt sjal da...

hva koster noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 599 for mitt på en babyutstyrsbutikk. Tror du får kjøpt de billigere på nettet.

Vi har det mest for å bære rundt på han hjemme. ER plaget av kolikk, så har bært han i timesvis. Begynner å bli bedre nå da heldigvis.

Har ikke helt fått teknikken på det ennda, men når den sitter kan vi kanskje driste oss utendørs;)

Har tenkt å ha det med i vogna så vi kan bære han i det om han bestemmer seg for å ikke ville ligge mer;) greit å ha hendene fri til andre ting.

Skrevet

Anbefaler det så absolutt!! Jeg begynnte da mini var 5 uker (var da jeg først fikk øynene opp for sjal). jeg har et slikt moby wrap, hel elastisk...og både jeg og hun (baby'n) storkoser oss når vi bruker det.

Av og til bruker jeg det fordi hun ikke får såve, og jeg må gjøre litt husarbeid..da kan hun "henge" der å dingle mens jeg får gjort mitt og hun får en blund. (hun sovner nesten alltid når jeg har henne i sjalet)

Ellers så var det utrolig praktisk i barndåpen, vi slapp at absolutt alle skulle holde henne og ergo en grinete og sliten baby når vi kom hjem til kvelds.

Jeg har også begynnt å brukt det utendørs, noe som er veldig kjekt både på butikken, hvis vi skal gå en tur til noen naboer lengre borti gata, hvis jeg skal gjøre litt hagearb. etc.

jeg betale forresten 400kr.for mitt..

Hær kan du lese om andre som bruker sjal/bæreslynger etc.(gå inn på "forum"):

www.tettinntil.com

Og her kan du handle:

www.krusedull.net

www.lotusbarn.com

Det arrangeres også bæretreff over hele landet, slik at du både kan få prøve ulike typer bæreanretninger, og lære deg bedre å knyte å andre måter å knyte f.eks.et sjal på.

Skrevet

Det er mange som bruker sjalet sitt kun hjemme, men jeg er nok litt motsatt. Bruker det av og til inne dersom jeg gjør husarbeid eller lager mat, men jeg foretrekker glatt å bruke det når jeg er på butikker, på tur eller og henter i barnehagen. Når man blir dreven i å knyte, tar det bare noen sekunder å slenge babyen på ryggen og så er man avgårde. Jeg har to større barn, og synes det er supert å kunne leie begge de to store mens jeg har vesla på ryggen, hvor hun stortrives med masse nærhet og all verdens utsikt..

Skrevet

Hei!

Jeg bruker ofte meitai'en min hjemme, og bærer med bæresjalet på tur. Sjalet er mest komfertablet å bære litt lenge med (iallefall når babyen er litt større). Om han sovner oppi der på tur, så får han bare lov til å sove der. Jeg er kjempefornøyd!! og anbefaller det virkelig!

Men før du kjøper, ta en titt på www.tettinntil.com og les om omtaler og slikt før du velger deg et sjal :)

Hilsen meg

Skrevet

Bruker mitt både inne og ute. Men begynte ikke før mini var 4 måneder, så han har aldri sovet i det. Han liker nemlig at jeg rører på meg, og begynner å skrike hvis vi står for lenge i ro.... Har aldri vært på bæretreff, kunne vært interessant det.

Kjøpte mitt på nettet, en moby wrap.

Skrevet

jeg kjøpte bæresjal, Maya Wrap ringslynge, men har nesten ikke brukt det. Synes stoffet er tykt og vanskelig å stramme ordentlig opp gjennom ringene så junior er godt nok støttet, ergo blir han grinete og lei når jeg styrer på. Tror jeg begynte med det for sent (han var 1,5mnd ) og dermed vanskelig å få ham til å trives oppi der.

Skrevet

Elsker min maya ringslynge, kunne ikke vært foruten!!

Bruker det inne og ute! Gir enorm frithets følelse, hvor jeg ellers ville vært helt bunnet til å bære lille gutt. Vi trives begge med det, han sover og sitter godt i mange forskjellige måter. Syns det var enkelt og komme igang, og lett og forstå etter dvden som fulgte med.

ingen vanselige knuter å knyte! Jeg ammer i den også!

www.babyslynga.no

602 inkl oppkrav!

Skrevet

Jeg har Storchenwiege bæresjal og Ergo bæresele som jeg er kjempefornøyd med. har også ei ringslynge, men den syns jeg ikke er noe god. Vi har brukt sjal og sele fra lillejenta var født, nå er ho 6 mnd. I starten brukte vi det både inne og ute (mage mot mage), og ho sovna alltid. Etterhvert som ho var mer våken snudde jeg ho rundt i bæresjalet sånn at ho kunne se framover og følge med, både ute på tur og når jeg jobba inne - det elsker ho! Nå bruker vi det mest ute, fordi ho sitter på gulvet eller i tripptrappstolen inne. Det er kjempepraktisk ute, du slipper vogna inne i butikker og sånt. Med bæresjal kommer jeg inn overalt, slipper å tenke på at det må være plass til vogn når jeg skal på kafe, slipper å tenke på trapper etc. Eneste negative er at ho nå er så vant til å bli bært og være inntil kroppen vår, at ho ikke er så fornøyd med å sitte i vogna når ho er våken. Så det driver vi og øver på...

Skrevet

Fikk et bæresjal i gave da snuppa var ca 3 mnd.

En Moby warp.

Skulle ønske jeg hadde hatt et tidligere, for hun skulle bæres på eller ha kropskontakt hele tiden.

Bruker den ikke så mye hjemme lenger, men mye når vi skal ut.

Spesielt når vi skal i butikken, og i det siste har vi brukt det masse når vi har vært på husvisninger.

Hun har blitt litt for tung til å gå å bære på hele tiden, og i et sjal får man jo vekten jevnt fordelt.

Snuppa elsker å sitte i det, og sovner stort sett alltid.

Helt genialt synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...