Gå til innhold

Drikkebonger. Alkohol. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva synes dere. Vi inviterer til bryllup i Sverige der jeg kommer ifra og det kommer en del reisende fra Norge som betaler overnattingen selv.

Vi betaler all drikke til maten(champagne, vin ,øl og avec) Her skal vi ha rikelige mengder altså ingen skal ha tomme glas. Det jeg lurer på er etter maten. Det kan fort bli dyrt med helt åpen bar og jeg lurer derfor på om drikkebonger til gjestene hadde vært alternativ? Hvis man gir 2 hver for eksempel. Hva synes dere? Blir det kjipt?

Ellers tenkte vi ha bar men då får gjestene betale litt selv.

Jeg er også redd at ubegrenset m alkohol gir veldig fulle gjester og får folk til å drikke mer.

Synspunkter?

Skrevet

Jeg synes bonger er et fint alternativ. For meg er det viktigst med god drikke til maten - og erfaringsmessig drikker folk mest til middagen og tar det litt roligere etterpå. De som ønsker mer en to gratis drinker klarer sikkert alltids å bytte til seg en bong eller to fra noen som kjører også. Så dette hadde jeg ikke tvilt mer på var jeg deg :o)

Skrevet

Syntes ikke det høres kjipt ut. Vi kommer også til å bruke bonger, hvis ikke hadde det blitt alt for dyrt!

Skrevet

Bonger er IKKE kjipt!!! Bonger er absolutt helt greit, og en god løsning!

Skrevet

vi skal å bartender,som også får i oppgave (om noen blir så fulle) å ikke servere mer, men alle gjestene våre har sakt at det er jo ikke en fylle kule de skal ha!

jeg har pratet med andre, som har vært i bryllup med drikkebonger, å de har pratet om det som en negativ ting.....

men det er jo helt opp til dere og deres økonomi :)

Skrevet

Om det er bonger eller ikke i bryllup spiller ingen rolle for meg. Vi skal ikke ha, men var i ett bryllup i helgen hvor vi måtte betale alt drikke selv. Jeg tror ikke det hverken gjør at man drikker mer eller mindre;=) Hvor mye alkolhol folk heller i seg er vel ut fra personlighet og forhold til det å bli full. De fleste av de jeg kjenner har tilbakehold nok til å holde seg sånn rimelig oppegående i en anledning som ett bryllup er. Det er forskjell på å gå på en fest på lokalet og en slik sosial/privat anledning.

Skrevet

jeg syns bonger er litt sært. Men samtidig er jeg redd for at åpen bar kan bli det samme som drita fulle slektninger (ja, kommer fra en familie hvor enkelte IKKE klarer begrense seg, og de voksne er verst)

Hva med å kjøre reduserte priser i baren, og avtal med det stedet dere har selskapet at dere betaler resten? Vet ikke om folk drikker noe mindre da, men.... Alternativet er jo å kjøre øl/vin hele kvelden og droppe brennevinet. Evt en avec til kaffen.

Lykke til ;)

Skrevet

Bonger er ikke kjipt ! Vi har bedt gjestene ta med egen drikke, vi. Vi rådførte oss med både venner og familie før vi bestemte oss (skal bare ha et lite bryllup) for dette og absolutt ingen synes det var dårlig eller dumt. Samtlige var positive til ideen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...