Gå til innhold

Eggløsning etter ma

anrø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hadde utskrapning for 14 dager siden. Legen sa jeg måtte ha en mens før vi prøvde igjen. Vet jo ikke når jeg har eggløsning nå. Legen sa man har eggl.etter en utskraping før man får mensen igjen. Vi begynte rett på pp når blødningen sluttet. Har hadt litt murring i magen i d siste. Er d flere som startet på pp uten å vente? Er d noen som er blitt gravide uten å ha hadt mensen? Hvordan regner de termin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekologen sa til oss at vi kunne prøve igjen med en gang etter 14 dagers forbud, og det gjorde vi. Tok oss 7 pp før det klaffet igjen. Tror de ofte sier at det er lurt å vente i forhold til terminutregning, for kroppen blir gravid igjen når den er klar.

Masse lykke til!!!

Skrevet

Hei

Jeg hadde ma i mars. Var 9 uker.

Blødde i to dager. Ventet 1 tr som kom etter 29 dager.

Tok eggeløsningst, og fant ut at jeg hadde el på dag 15 etter tr.

Skrev brev til storken, og testet idag positiv på cb digitaltest.

Krysser alt som kan krysses for at det skal gå bra denne gangen.

Skrevet

mens kom 33 dager etter utskraping,nesten normal syklus på meg,tok el tester fra dag 10,fikk positiv på dag 18, og er nå 9+0,så klaff på 1 forsøk. GTenkte i starten at det hadde ikke noe å si om jeg ble gravidfør mens,men er i etterkant glad for at jeg hadde en mens,så slipper jeg å gå å tenke på om det går galt pga at jeg ble gravid før mensen kom igjen.

• 5 uker senere...
Skrevet

hadde ikke ma men sa jeg da. ble gravid før mensen. regner termin i fra første blødningsdag jeg da. er 4+3 idag da.

Skrevet

Man må ta ultralyd for å finne ut den riktige terminen da. Men mange leger bruker utskrapningsdagen som første dag. Jeg opplevde en MA for fem år siden. Etter utskrapning prøvde vi igjen med en gang blødningene stoppet. Jeg ble gravid uten å få mensen først. Fant ut etter ultralyd at eggløsningen min var 5 uker etter utskrapningen. Svangerskapet var ukomplisert og jeg fødte en nydelig datter. :-)

Neste gang ble jeg også gravid uten å få igjen mensen først (da nr 1 var 9 mnd.) Det gikk også helt fint. Men jeg trengte ultralyd for å finne ut termin :-)

• 10 måneder senere...
Skrevet

*Dytt* her er et eksempel på at det går bra selv om man ikke venter en mens... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...