Nr-3-i-Magen Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Da får du forlenga permisjonen tror jeg. Men mulig du må være sjukemeldt ei viss tid først.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 Ok! Hørt litt forskjellig jeg nå :-) Men går jeg da på sykepenger istede for fødselspenger?
simbamamma Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hvis du blir sykmeldt i permisjonen, overtar barnefaren dine foreldrepenger (tidl. fødselspenger) og må være hjemme med barnet. Du vil få sykepenger. For at nav skal godkjenne dette, må legen skrive en legeerklæring der det står rett ut at du ikke er frisk nok til å ta deg av barnet, samt hvilket tidsrom dette gjelder for.
Labbetøs Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Du kan bli det ja. men dersom du skal få forskjøvet permisjonen må det være barnet som er sykt, og det må da være så sykt at det er døende. Da vil du få pleiepenger fra dag 8. Men vanlig sykemeldt kan du bli ja (jeg er det, 50%). Da overtar pappaen permisjonen din, og du får sykepenger (dersom du har permisjon fra jobb vel og merke. Er du arbeidsledig/student blir det annerledes). Permisjonsukene ruller som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå