Life is a gift Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Heisann! Jeg har bestilt første sv.kontroll hos fastlegen min, men lurer på om jeg kan forvente å få høre fosterlyden (hjertet banke) da? Kan jeg be om det, eller må jeg gå andre steder for å få høre det? Noen med erfaring??
Mayella Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 det kommer litt ann på når du skal på kontroll... Mange steder lytter ikke etter fosterlyd før etter ordinær ultralyd, mens andre kan gjøre et forsøk rundt uke 14 og utover. Dersom det er første svangerskapskontroll så er det sikkert før 12 uker, og da vil dere nok ikke høre noe - selv om dere prøver
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 På meg klarte legen å høre hjertelyden i uke 12 (trodde da at jeg var i uke 13) og han sa at det var uvanlig tidlig. Rundt uke 14-15 er mer normalt sa min lege, men ikke alltid like lett å finne den da heller så ikke bli redd om dere ikke hører noe.
Life is a gift Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2007 Oki, thanx. Var på første kontroll på mandag, og de ville ikke lete etter fosterlyden da. Men har veldig lyst å få bekreftet liv. Hva kan jeg gjøre? Noen jeg kan oppsøke som vil lytte for meg??
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Eneste du kan gjøre så tidlig er å betale deg til en privat ul. Jeg hørte hjertelyd i dag, er 14+4. Var kjempedeilig, ble skikkelig beroliget!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 jeg var i uke 11 da jeg fikk høre forsterlyd hos legen. Og fått høre fosterlyd hver kontroll etter dette. Men dette varierer fra lege til lege virker det som. Syns det er helt utrolig at enkelte må vente til ultralyd i uke 18-20 for å få høre noe! Kjenner jeg blir så sint....
Michelle87 Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Hørte fosterlyd når jeg var 12+6 ,hos legen
Pappalille Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Det gjør vel ikke noe å vente om en ikke plages av det vel? Selv hverken hørte eller så jeg noe som helst før ordinær UL, og da var jeg 19+6. Ikke noe problem =)
S. Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Vi fikk ikke høre hjertet på første kontroll i uke 9, de mente det var for tidlig og kunne forårsake "falsk alarm" dersom vi ikke hørte noe.. Og de har nok rett i det! Neste kontroll blir i uke 17, klarer ikke vente så lenge med å viteom det faktisk ER liv inni her, så har bestilt time hos privat klinikk. Både sambo og jeg mener det er verdt pengene, men dyrt er det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå