Trollmor1 Skrevet 15. mai 2007 #1 Del Skrevet 15. mai 2007 Sitter her med litt dårlig samvittighet. Er hjemme fra jobb på grunn av vond nakke. (litt for mye hagearbeid i det siste...)Men vet ikke helt om det er god nok grunn til å holde seg hjemme, kunne sikkert klart å være på jobb- gjort litt om enn jeg måtte la de andre ta unna ekstraarbeidet. Samtidig kjente jeg i går at det var tungt/vondt å jobbe med kuvøsebarna( vel, barna veier jo bare max et par kilo hver....), får aldri tilpasset kuvøsene skikkelig til min høyde- det er alltid noe gjenskinn i et eller annet og ender med å vri hodet i en snodig stilling for å se hva som går for seg inni der. Dessuten jobber jeg i en av Norges minste avdelinger og vi driver daglig med akrobatiske øvelser rundt og over foreldre, senger, kuvøser +++++ alt annet utstyr som trengs. I morges var jeg altså skulkesyk nok til at jeg ikke orket å ta meg sammen og trosse smertene, men nå har jeg en litt flau smak i munnen og tenker at jeg får se til å bli voksen! "heldigvis" har jeg vondt nok til at jeg ikke klarer husarbeid som krever at jeg bøyer meg, men det er jo mye arbeid som kan gjøres i opprett stilling også. Nei, i dag blir jeg nok ikke helt enig med meg selv. Hva med dere- er det lett å avgjøre hva som er gyldig grunn til å ikke gå på jobb??? * Får dra meg opp av stolen og gå og bestille time hos fysioterapeut...* småflau og sutrete hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 15. mai 2007 #2 Del Skrevet 15. mai 2007 Vær hjemme med god ammvittighet du. Tenk på deg selv først. Hadde du gått på jobb kunne det ha blitt værre enn hva det er i dag. Ellers sitter jeg hjemme meg en stygg hoste og var også "skulkesyk". Men så tenker jeg att stå å hoste så som jeg gør på mat og gjester er heller ikke bra. Men i morgen skal jeg på jobb igjen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 15. mai 2007 #3 Del Skrevet 15. mai 2007 Off, den følelsen kjenner jeg så godt!! Det er så irriterende at du skal sitte å ha dårlig samvittighet når du faktisk er syk! Jeg er hjemme med Natalie i dag, hun har lugget med høy feber i tre dager, la seg meg 39,4 sent i går, så sa fra at jeg ikke kom på jobb i dag. Men hvem er det som er i toppform i dag da.. Joda det er lille snuppelura mi! Hun hadde 37,5 i dag tidlig så det tyder jo faktisk på at hun hadde litt feber (bruker å være 36,5) Off, nei her ser du.. her sitter jeg og lager unnskyldninger for samvittigheten min! Men du hadde jo uten tvil ikke noe å ha dårlig samvittighet for da! Du får bestille den timen hos fysioterapauten og slappe av og komme deg litt! God bedring da! (og ikke ha mer dårlig samvittighet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor1 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mai 2007 Takk for det! Det døyver samvittigheten min en stakket stund. Saken er at jeg ikke har vondt hele tiden- hvis jeg er flink og holder hodet rett, er det mer stivt og ømt. Og så må jeg jo sjekke om jeg virkelig har vondt eller bare er hypokonder, og da skyter smertene opp og ned nakke og skuldre...hehe det er ikke så alvorlig altså- bare musklene som har fått sjokk over at jeg faktisk har utført noe fysisk arbeid! Prøvde å stikke innom fysioterapeuten, men han var gått for dagen. Nå er jeg faktisk også gift med en fysioterapeut, så teoretisk er redningen nær- bare at det alltid ender med krangling: Jeg ser for meg ømme kjærtegn og en romantisk stund med min kjære; han ser en mulighet for å innprente meg hvor viktig det er å utføre treningsprogrammene han har laget til meg og setter i gang med å separere hud, sener og muskler -aiaiai. Bedre å la en utenforstående ta seg av det enn å risikere skilsmisse... Egentlig har jeg vel komt fram til at jeg har gyldig grunn til fravær- problemet er at jeg stadig treffer på folk som (deriblant svigermor... enough said) tydeligvis går på jobb med armen i fatle og et ben i kisten. Og så kan en jo få inntrykk av at om en ikke er som dem, så er man unnasluntrere som holder seg hjemme fordi noen hostet på en på bussen i går- eller rett og slett har lyst å se reprisen av Home and away. Vel, jeg kunne helst tenke meg å havne et sted i mellom de overdrevent samvittighetsfulle- "jeg ofrer alt for jobben og forventer ingen takk til gjengjeld" og de slyesyke-"jeg gjør ikke mer enn jeg må og gjerne litt mindre hvis jeg slipper unna med det". Men jeg syns ikke det alltid er så lett å finne balansen mellom å la seg utnytte og å sluntre unna. oioi- i dag var jeg "pratesjuk" gitt.(tro om det er gyldig grunn for fravær??;-p) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 16. mai 2007 #5 Del Skrevet 16. mai 2007 Hehe! Jeg må le når jeg leser svaret ditt altså! Ser for meg selv når sambo skal massere meg, han har vært mye hos fysiot. og tar jo alt derfra, og jeg hyler og skriker! Så er sjeldent jeg får noe massasje her i gården! Så skjønner virkelig at du unngår den der jah! hehe! Er hjemme i dag også vi, Natalie som var SÅ frisk i går, stod opp med 38,8 i feber! (som sagt så brukte den å være på 36,5 på dette tidspunktet) Så jah... i mårra er det 17.mai, og så er det en dag før det er helg! For en tull måned dette er altså!! *arg* Ja du har møtt de som går på jobb i svime du også ja! På jobben min er det bare folk med voksne barn, de er aldri borte når de er syke og mesteparten er menn som aldri var hjemme med syke barn og ikke kan skjønne at barn blir syke og gir meg elendig samvittighet!! Off.. blir dårlig av å tenke på alt jeg har å gjøre på jobben før helga så jeg skal snike meg ut herfra så jeg ikke sprer mer dårlig humør... Men god bedring til deg! Håper fysioterapauten din er tilbake og har tid til deg i dag da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå