Gå til innhold

Vesla vil bare sove i armene mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller inntil meg eller pappa.. Er jo litt vanskelig på dagtid, da man gjerne vil få spist, gjort husarbeid osv. Etter 2 min. i bagen eller vugga våkner hun, og vi må til slutt ta ho opp.. er 2 uker. flere som har det sånn? eller som har lure tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det også slik med mini en periode, jeg skaffet meg bæresele :) hehehe...

Skrevet

Lillemann sov bare i armene mine også da han var like gammel. Med en gang jeg puttet han ned våknet han etter et par minutter. Du kan jo prøve deg med en sånn bæreslynge. Har ikke prøvd det selv, jeg lot han få sove i armene mine og etterhvert "gikk det over" og han sov mer alene. Han sov forøvrig godt i vogna si etterhvert. Prøv å trill en tur og se om hun ikke blir sovende i vogna. Ellers er det nok ganske vanlig at de små trenger kroppskontakt for å finne roen:)

Skrevet

Hadde det akkurat på samme måten med min lille gutt :-)

Fik beskjed fra HS om at enkelte barn hadde behov for den tryggheten de får når de ligger i armene/på magen. Dette retter seg etterhvert. Tror klompen her var en 1 1/2 - 2 mnd før jeg kunne legge han ned uten at han våknet. Unntaket var når jeg trillet tur med han i vogna på formiddagen. Har du forsøkt det?

Ellers er bæresjal en god ting, for den kan de ligge å sove i - mens mor fyker rundt. Ett annet tips jeg fikk var å la han sove en stund på meg, for så å legge han ned når han sov på det dypeste.

Det skjeker du ved å løfte armen helt opp, er det ingen reaksjon - sover h*n godt ;-)

Men, det retter seg av seg selv med tiden!

Skrevet

huff føler med deg.....det er det samme her. Men han her har hatt kolikk i 3mnd nå da...så han er vant til å bli bært, uvane med andre ord!!

Men han sover i sim egen seng på natta da og formiddagen, men det er et slit for å få han til å sovne.

Hva skjer når en annen enn du legger han i sengen da? Det hjelper litt her at min sambo legger han, vet ikke hva det kommer av, kanskje fordi at morsmelklukta ikke er der og da merker han det ikke....

Skrevet

Takk for svar og tips!:) Skal prøves ut! Er så koselig her på dib:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...