Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Noen som har vært på innvendig ul og fått målt livmorhalsen. Hva skal den ligge på? Normalt?
DoubleTrouble Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Jeg går til oppfølging på sykehuset i og med at jeg venter toeggede tvillinger Er i uke 27 nå. Jeg blir følgt opp med målinger av min livmorhals. Legen min sier at jo lengre den er bedre er det. Min var 4cm lang på den første kontrollen i uke24. Nå igår var den 3cm.Det er vel det som er det beste.3-4cm. Men hvis den kom ned på 2cm ville legen legge meg inn til avlastning. Er jo redd for premature fødsler. Men min var veldig fin og lukket ennå- heldigvis.Fikk beskjed om å ta det veldig med ro og det gjør jeg.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 min var 3,5cm ca helt frem til uke 34..fødte i uke 35..=)
Solskinnsjenta Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Normalt skal den vel være 3-4 cm. Jeg har laaang livmorhals - 6 cm. Det sa legen at bare var bra. Aner ikke om det har noe å si for hvor lang tid det vil ta for meg å bli moden, eller om det reduserer risikoen for for-tidligfødsel. Hovedsaklig er det endringer i livmorhalsen de sjekker på kontroll. Jeg blir forøvring målt annenhver uke, har toeggete tvillinger.
(Svanger) Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Jeg er 32 uker og har ikke peiling paa hvor lang livmorhalsen er... Har aldri skjekket det. (bor i Nederland) Syntes det er rart at dere blir skjekket annen hver uke, imens de aldri har skjekket meg...
antioksidanter Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 siste gang jeg sjekket var jeg i uke 31,6- og da var den 2,6 cm. fikk beskjed om å ta det mere mero, dog det var ikke farligt. ny sjekk i morgen. jeg venter eneggede gutter
Solskinnsjenta Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 En av legene som har målt meg fortalte at Norge er et av de få landene som har som rutine å måle livmorhalsen. Hun var ikke sikker på om det egentlig hadde noe for seg, men gjorde det pga retningslinjene er slik her. I andre land tror jeg bare de sjekker hvis du har mange og regelmessige kynnere/premature rier, sånn som de gjør med enlinger i Norge. Hvilke rutiner har de med kontroll av tvillinggravide i Nederland?
Nå har jeg tre gull;-)! Skrevet 17. mai 2007 #8 Skrevet 17. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at alt over 2,5 cm var bra. Det er vanskelig å si hva den skal ligge på, da dette varierer fra person til person, om du har født tidligere osv. Jeg målte min i uke 18,21,24,28,32,34. Norge er et av de landene der for tidlig fødte barn klarer seg best, og jeg forsto det sånn at ved at de sjekket livmorhalsen og de såg at denne holdt på å åpne seg(og altså føre til for tidlig fødsel), kunne de sette på en ring som gjord at dette ikke skjedde. Sammen med mye hvile da selvfølgelig. Min har ligget på 4,9 cm fra til uke 32, da var den 3,4 og sist søndag var den på 2,8 cm(slimproppen gikk, så var inne til sjekk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå