Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart starte på babysvømming med min 3mnd gamle sønn. Lurer bare på hvordan man gjør det rent praktisk.

Bader man babyen før man går inn? De er jo ikke spesielt skitne. Og hvor "legger" man babyen mens man selv dusjer? Noen som har noen erfaringer??

Gleder meg veldig til å begynne, men er litt små nervøs for garderobe-opplegget. Der kan jo ikke pappa være med :-)...

Skrevet

Dusjer under dusjen før du får inn, ta med bilstolen i dusjen og sett ungen i den mens du dusjer, evt pakk han inn i håndkleet og legg han på gulvet...

Kjempekos med babysvømming!

Skrevet

min erfaring er å ikke babyen før du går i bassenget, de blir så fort kalde, dessuten er de ikke skitne. inst ruktøren min sa iallefall at vi ikke måtte gjøre det.

Skrevet

regelen er som regel at barn under 1 år ikke trenger å dusje

Skrevet

Der jeg går kunne vi la være å dusje babyen de 3 første gangene, deretter ønsket de at vi skulle dusje dem, også for at de skal bli vant til vannspruten i ansiktet. Pakker han inn i håndkle mens vi venter på å gå uti vannet. Lurt å ha med en matte av noe slag som han kan ligge på mens du dusjer ettersom gulvet kan være ganske skittent. Forøvrig, hvis pappa skal være med på babysvømming anbefaler jeg at han tar babyen i garderoben mens du ordner deg selv. Etterhvert som babyen skal dusje, møtes dere utenfor din garderobe, han med naken baby i svømmebukse og håndkle og du i badedrakt, så rekker du akkurat inn i dusjen og dusjer babyen før dere hopper i vannet. Etterpå går du inn og dusjer småen og leverer han til pappa som står klar med håndkle utenfor garderoben og tar seg av påkledningen mens du får stelt deg selv. :)

Skrevet

Tusen takk for gode svar!!!!! ;-)

Skrevet

hei, jeg har en 3mnd gammel gutt som bæsjer ganske ofte . hva har dere på babyen i bassenget da? så de ikke bæsjer i vannet. finnes det bade bleier til så små babyer? min er ganske så tynnflytende i avføringa og d hender ofte at det lekker ut av bleien her hjemme.

men har kjempelyst å begynne på babysvømming!

Skrevet

Hei!

Du får kjøpt både engangsbadebleier, og badebukser i "plast" stoff av et slag som holder godt tett rundt ben og mage. jeg kjøpte en på Lindex iallefall, og flere nettbutikker har noen fine noen. Har nå en fra ImseVimse tror jeg.

Jeg har også sett flere bruke en vanlig brillebukse, men den holder nok ikke like godt på den flytende morsmelkbæsjen.

Har du lyst, synes jeg du skal begynne på babysvømming uten å bekymre deg for babybæsj :) Kjøp en badebukse, og om uhellet er ute, så går du bare opp av vannet. Det er kjempekos med babysvømming, vi er på 2.kurset nå og stortrives i vannet.

Skrevet

Hellu:)

Vi har gått nybegynner og videregående kurs, og der vi går skal vi IKKE dusje baby verken før eller etter svømming...Vi bruker ingen form for bleie i vannet, bare en søt badedrakt:) De første gangene brukte vi en liten frotte-truse som instruktøren solgte, hun sa det var alt de trengte. Etter 20 år i bransjen hadde hun aldri opplevd noen som bæsjet i vannet! Tisse gjør de nok, men det merker vi ikke uansett sa hun...Jaja. Jeg brukte en engangs badebleie en gang vi var å badet utenom kurset, men følte ikke at det var noen vits akkurat. Deilig for de små og få en god pause fra bleia mener nå jeg!

Kos dere masse!

Skrevet

Min bæsjet også ofte i den alderen der, men faktisk så skjedde det aldri på svømmingen! Der vi går fikk vi utdelt badebukse, det var inkludert i prisen. Ellers kan du kjøpe på barnas hus bl.a. Det som er viktig er at den er tettsittende rundt liv og ben slik at evt bæsj blir holdt inni buksen og ikke flyter ut i vannet.. men, har ikke hørt om en eneste som har bæsjet på svømmingen hos oss enda og vi går 4. kurset nå. Gå på svømming og kos dere! Badebleiene er vel forøvrig fra 7 kilo, så det blir kanskje litt for stort for en på 3 mnd, og de er heller ikke så anbefalt av instruktør fordi babyen får feil tyngdepunkt.

Skrevet

ang dusjing etter du har vært i bassenget:

jeg bruker å dusje babyen, men skyller bare meg selv, så dusjer jeg når jeg kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...