fiona71*2pp Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Har vært inne på bittebror ( som for tiden er stengt) krusedull, lotusbarna osv. Men det finnes jo forskjellige merker, eller mei taier. Har nå sett på både Kozy carrier, ellaroo delux osv. Hva vil dere anbefale som bruker disse.? Jeg kan dessverre ikke sy.. Ikke kan jeg sy, og ikke har jeg symaskin... Så jeg må kjøpe.. Men vil gjerne kjøpe noe bra denne gangen, så den ikke havner på samme plass som ringslynga foreløpig...
mayaya Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 jeg har babyhawk fra lotusbarn. den havner IKKE bakerst i skapet, jeg elsker den!!! anbefales!
frøken~synge~vil Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en som en venninne har sydd, så jeg vet ikke hvordan de forskjellige er, men sørg for at den har litt brede skulderstropper!
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Nu e ikkje æ helt sikker på forskjellen på mei tai, og alle de andre bæresjalan og div. Men æ har kjøpt Moby Wrap fra Krussedull (var flere hundre kroner billigere å kjøpe den på nettet enn å kjøpe den på butikken her kor vi bor!) Lillegutt e kjempegla i å sette i den og den e veldig behagelig bære han i. ikkje e den vanskelig å knyte heller. etter et par forsøk gikk d som en lek
frøken~synge~vil Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Mei tai er også veldig enkel å knyte på seg. Pluss at den fordeler vekten på begge skuldrene.
mayaya Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 jeg synes det er viktig at den er så enkel å ta på. ikke noe problem å slenge den på seg i et parkeringshus, feks :-) og så er den så enkel at jeg ikke er redd for å gjøre noe galt :-)
ChaChi Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 kan ikke anbefale noen, men ting jeg ville sett etter er: brede polstrede stropper, om den har sovehette (det kan være veldig snedig om du har baby som gjerne sover når h*n blir bært rundt) og at det er en design du liker:) og stroppene må være vertfall 2 meter.
Lumsk Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Ja, det finnes veldig mange mei taier. Alle de du nevner her er bra merker. Alle kommer med stroppepolstring av varierende tykkelse. Det enkleste er faktisk å finne ut om du ønsker en med sovehette eller ikke og deretter kjøpe en du synes er pen. Det er et stort bruktmarked for bæretøy så om den mot formodning skulle være helt gal for deg så kan du selge den igjen (det kan du forøvrig med ringslynga også). Et bra sted for bæretøyinformasjon er www.tettinntil.com. Det finner du alt du trenger å vite, inkludert hjelp til hvordan du skal bruke bæretøyet riktig.
Maisie Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Har også lyst på mei tai og har kikket rundt på de nevnte nettsidene. Men, det er mye å velge i, ja. Sånn babyhawk ser veldig god ut, tror den står øverst på ønskelista. Hvordan eksakt brukes den sovehetta på de mei taiene som har det? Og kan babyer sitte forovervendt i en mei tai?
fiona71*2pp Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2007 Har faktisk ikke peiling æ... No har æ no sett på x ant sider som selg sånne her..men trur ikke æ har lagt merke til nån baby som sitt framover..
Maisie Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Nei, har heller ikke det, så da begynte jeg å lure på om det går an. Finnes det ikke noe mei tai-orakel her inne i dag?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 15. mai 2007 #13 Skrevet 15. mai 2007 Når babyer sitter framovervendt mister de for det første øyekontakten med bæreren og muligheten til å skjerme seg fra inntrykk. Når babyen blir stor nok til å være nysgjerrig snur den seg lett ut mot verden og får sett det den trenger i sjal, slynge og mei tai vendt inn mot bæreren. Min supernysgjerrige jente tenkte jeg aldri på at burde vært snudd, hun klarte seg fint der hun satt! Dessuten mister man muliheten til å bære ergonomisk riktig for barnet - de blir hengende i skrittet med bena rett ned som i babybjørn. Mei tai er ikke laget for framovervendt bæring. Jeg kjenner ikke alle mei taier, men se på tettinntil. De som får annonsere varer er nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå