Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Når kan barnet spise det samme som foreldrene spiser,f,eks til middag? tenker på fiskeboller,kjøttkaker i brun posesaus, pannekaker med sukker/blåbær, spaghetti med kjøttsaus, pizza, kylling(stekt i ovn) og ris, ris og ostepanetter.... osv. Når sluttet dere å gi barnet middag på glass?
Nickeguri Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Rundt 8 - 9 månder, tror jeg. Men da fikk hun nesten bare mat laget fra grunnen. Har lempet litt på det nå i det siste, men er fremdeles skeptisk til alle tilsetningsstoffene etc i posesaus etc. Men vi er ikke hysteriske på det. Hel - og halvfabrikata en gang i blant, men ikke som hverdagskost.
2småbarn Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 ja - det må du bare gjøre . Gutten vår har spist "alt", vi har bare kuttet ut saltet. Han er idag så lett og ha med overalt, på restauranter etc forde han liker "alt". Tror dette kommer av at vi har latt han smake på mye helt fra starten av. Være bare ops på chili , sterke kryddere osv...
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Vi begynte da han var 1 år. Han spiser alt vi spiser til middag, med unntak av sterk mat som taco osv da. Det spiser vi heller på kvelden når han har lagt seg:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 takk for svar:) lager sauser stort sett fra grunnen av,bortsett fra brun saus. for jeg har aldri lært meg hvordan man lager det. noen som vil forklare/gi oppskrift?;-) Min er 10 mnd nå,og vurderer å kutte ut middagsglassene..det er dyrt og jeg ønsker at mini'n lærer seg å spise det som resten av familien spiser:-)
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Jenta vår har spist det samme som oss siden hun var 10 mnd, vi bare tilpasser maten litt og kutter ned på salt. Nå er hun 19 mnd og liker det meste, så det er bare å begynne:-) PS. Brun saus er det samme som hvit saus, du bare venter til smøret har blitt brunt før du blander inn mel (og så kan du jo bare ha i litt sukkerlukør). Men her går det i brun saus fra pose de gangene vi har det altså.
lifa og Eline Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Lagde mesteparten av middagene hennes fra grunnen av til hun fylte 1 år. Fikk middagsglass en gang i blandt slik at hun også ble vant til "kjøpemat". Først når hun fylte året begynnte hun å få det vi selv spiser til middag. Men det hender fortsatt at hun får middagsglass avhenger av hva vi skal ha for det er ikke alt som er like greit å spise når du bare er 15 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå