Gå til innhold

Flere som ikke bruker Nestlé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøtene er kornete og middagsglassene smaker papp! Kan ikke begripe hvorfor det ikke går an å selge noe annet i butikken! Takk og pris for at vi får masse Småfolk-produkter gratis, så poden kan få litt skikkelig mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri smakt på Nestlé barnemat, fordi jeg har boikottet Nestléprodukter siden jeg var 15:)

Skrevet

Vel smaken er som baken. Men her i huset går det i Hipp, siden det er økologisk og dermed mer miljøvennlig. Også prøver jeg å opprettholde denne nestle boikotten, men det er MANGE produkter å boikotte, så noenganger glipper det.

Skrevet

Her går det i Hipp og Småfolk ja. Sambo kjøpte Nestle en gang ved en glipp og fy som den grøten smaker papp. OG konsistens som lim.

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg ikke nestle! Det holder jeg meg for god for! Lager det meste selv, ellers går det i demeter glass fra helsekosten. Grøt koker jeg også selv.

Skrevet

jeg syns nestle sine 8mnd grøter smaker dritt.

så vi bruker småfolk sine grøter nå. Bruker også en nestle 1årsgrøt,som faktisk er god.

Småfolk sine grøter smaker ikke så mye,og det syns jeg er det beste. Nestle sine blir mer som kvalmende.

Bruker derimot fruktmosen( 6 mnd vel og merke) til Nestle.

ang middag på glass så lager jeg det meste selv, men kjøper glass inni mellom for at gullet skal få litt forandring. Da foretrekker vi Småfolk.

Så i bunn og grunn går det mest i Småfolk:) De har forresten litt bedre overgang med tanke på konsistens ,fra 6 mnd til 8 mnd-middagene, enn det nestle har.

Skrevet

Dere er klar over at hipp grøten inneholder bare halve mengde med jern i forhold til andre babygrøtere.Da jeg ble obs på dette hev jeg min hipp grøt rett i søppla,for for min gutt er det beste bare godt nok.

Noen sier at de boikotter nestle,vel da lurer jeg på om de virkelig gjør det,eller om de bare tror det er barneprodukter nestle har.Desuten skjønner jeg ikke hvorfor en skal boikotte nestle.

Gir ikke annet til gutten min og han sitter å storkoser seg ved hvert eneste måltid sitter å sier "mmmm" ",,,,,,,," hele tiden.

Skrevet

Vi bruker Småfolk havregrøt med eple og Hipp Fruktmos til dessert. Har forsøkt diverse produkter fra Nestlé, men snuppa vil ikke ha det. Har også Småfolk mme, hun får ei flaske før hun legger seg...

Skulle ønske butikkene hadde like bra utvalg av Småfolk og Hipp som de har av Nestlé... Der de har grøt, har de ikke fruktmos. og der de har mme finnes ingen av de andre tingene.... Hmmm, kan man komme med "ønsker" til butikken om hva de burde ha i hyllene sine tro??

Skrevet

mamma til stor og liten

De fleste her inne vet nå hva boikotten dreier seg om, de som ikke vet kan se på www.ammehjelpen.no

Nestle er ikke akkurat "snille og gode" og er ansvarlig for MANGE spedbarnsdødsfall i den 3. verden. Men din manglende forståelse for det kommer ikke som noen overraskelse. Går ut fra at det er uvitenhet og ikke ignoranse det skyldes.

Hippgrøten er forresten mer enn god nok dersom barnet ditt har et variert og godt kosthold, de får mer enn nok jern gjennom andre ting.

Og det beste for ditt barn og alle andre barn er et sunt og variert kosthold...

Skrevet

septemberstjerna og Martine:

såklart kan man komme med ønsker til butikken for hva vi vil ha i hyllene. Butikken er jo der for OSS:) Jeg skal opp på Prix i nærmeste fremtid og be om flere Småfolk-produkter:-)

Jeg boikotter ingenting,syns det er bortkastet energi og tid. Men hver sin interesse her i verden.. Jeg gir småen kun det han liker. Ikke vits å gi en grøt,som tilfeldigvis er Nestle, som han ikke liker. hehe;-)

Skrevet

Jeg prøver å unngå Nestle i den grad jeg kan, kjøper for det meste Hipp, er veldig opptatt av å gjøre det vi kan for å bekjempe klimatrusselen, så kjøper økologisk der jeg kan! Har også lest mye snusk om Nestle (selv om de visstnok har blitt bedre), så prøver å tenke på det når jeg handler også, men sulter ikke ungen min om den eneste grøten som funker er fra Nestle altså!!

Skrevet

Nei, du skjønner vel ikke det, men da har du heller ikke undersøkt saken..! Dessuten er det ikke så mye mindre jern i Hipp, og uansett får lillesnuppa mi i seg masse jern i grønnsaker, brødskive, melk og andre matvarer, så det er ikke BARE grøten som gir jern vettu ;-)

Skrevet

Men inneholder ikke Småfolkprodukter sukker? Har hørt at de tilsetter sukker - iallefall i grøten sin.

Jeg boikotter ikke Nestle. Det er vel ganske mange år siden de fikk mødrene i Afrika til å gå over fra morsmelk til morsmelkerstatning. Det gjør de jo ikke lenger. Boikott brukes vel som oftest som middel for å få et selskap til å slutte å gjøre noe - og siden de allerede har sluttet så bruker jeg nestle uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Det står i hver fall "Ikke tilsatt sukker" på den havregrøten med eple som jeg har her...

Skrevet

Nå har jeg også smakt på maten fra småfolk og hipp, og det er vel ikke akkurat gourmetsmak der heller. Barnemat er ikke ment for voksne ganer. Jeg boikotter ikke Nestle, men husker i mine yngre dager at "alle" boikottet McDonalds. Svært få som snakker om det nå.

Skrevet

Jeg synes generelt at det med boikott er vanskelig. Skal man boikotte nestlé, må man huske alt det nestlé produserer, ikke bare barnematen.

Husker at Kristin Halvorsen oppfordret til boikott av israelske varer for ei stund tilbake. Nå tilhører jeg venstresida, bare så det er sagt; så er ingen motstander av sv; men det blir for dumt med en slik boikott. For Israel produserer ikke bare appelsiner og poteter ;o) Men også mye teknologi, som f.eks. små deler til pc. Så jeg er ganske sikker på at mange Israelboikottere sitter og skriver på en pc, hvor deler av pc'n er produsert i Israel.

Så: Den idealistiske tanken som ligger bak en boikott kan være veldig bra. Men ikke alltid så lett å la seg gjennomføre i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...