Duddlidu Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Neida Jeg fikk også rosiner, frukt som godis helt til jeg var 3 år faktisk. Og vann som tørstedrikk (fikk nok litt saft innimellom tenker jeg) Min mormor hadde så lyst til å gi meg godteri at hun nesten ble gal har min mamma fortalt. Hehe. Det resulterte i at jeg ikke likte brus før jeg var i 10 års alderen faktisk, og fremdeles stort sett foretrekker vann. (Kan huske veldig godt uttrykket til foreldrene i barnebursdager da jeg spurte om å få litt saft istedet for brus). Jeg tror ikke barn savner godteri, når de ikke vet hva de går glipp av. Man har mer enn nok tid til å dytte i seg snop når man er eldre.
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg fikk rosiner og smørbukk Og når jeg en (veldig) sjelden gang fikk noe søtt å drikke var det solo. Mamma hadde helt noia for tilsetningstoffer nemlig, så jeg lærte meg ikke å like cola for eksempel før jeg ble 15...var jo ikke vandt til sånn rare smaker, he he.
mamman`te2flottegutter Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Neida det er ikke bare du. Jeg fikk revne gulrøtter til lørdagsgodt!!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 jeg og;) Og iskrem innimellom.. det var det
selfangerkjerringa Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 jeg lurer litt på hva helios-godteri er?
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Jeg fikk også kun rosiner og frukt til lørdagsgodt. Da jeg ble litt eldre fikk jeg en liten bit kokesjokolade, husker jeg. Fikk veldig skjelden brus hjemme, helt til pappen fikk et innfall og invisterte i brusmaskin! Husker enda den "gode" smaken av "hjemmelaget" cola. Smakte ikke kunstig i det hele tatt ;o)
Duddlidu Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Hehe, sånn maskin husker jeg også!! Vi tilsatte kullsyre i vanlig saft!! Hadde helt glemt det før du skrev det nå Finnes sånne brusmaskiner fremdeles eller har den tapt konkuransen mot ferdigbrusen??
manonym Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Husker vi fikk en del rosiner, men vi fikk nok spise det meste vi ville. Har faktisk en video fra jeg var liten (tipper 3-4 år) hvor jeg går rundt med en diiiiger chipspose i handa. hehe. Men så er jeg også ekstreeeeemt glad i chips idag=) og sjokolade... og det meste søtt. Men så lenge man pusser tenna, beveger seg, og begrenser det til helga (noe jeg ikke alltid klarer..) så går det nok bra=)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Jeg fikk bare rosiner som godt til jeg var 3 år. Har tenkt å prøve å holde snuppa borte fra godteri og brus så lenge som overhodet mulig. Det de ikke vet om, savner de ikke. Jeg skal ihvertfall ikke introdusere godter hjemme, men når hun begynner i barnehage kan det nok fort skli ut. Kan jo ikke be dem gi henne gulrot når de andre barna får kake...
selfangerkjerringa Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 ingen som kan svare meg på hva heilos-godteri er?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Helios er en helsekost-butikk-kjede (?) som fører økologiske og biodynamiske varer. Der finner du alt fra frukt og grønt, til mel, til barnemat, klær leker, og, selvfølgelig godteri som er litt "sunnere". De bruker ofte andre søtningsstoffer enn raffinert sukker. Steinerskolebarn har ofte vokst opp på matvarer fra helios.
selfangerkjerringa Skrevet 15. mai 2007 #13 Skrevet 15. mai 2007 aaaah, da er jeg med vettu! Tusen takk for svar Vokst opp langt ute på landet jeg, et godt stykke unna nærmeste helsekost-sjappe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå