Gå til innhold

Ellie83:

Anbefalte innlegg

Nå er det nok! Nå orker vi ikke mer!!! Fra ikveld blir det velling på denne trollungen vi har her i huset.... neida, hun er jo ikke trollete, men inatt var hun våken fra 0230 til 0430 :( Jeg kan da for f"¤% ikke gi mat hele natta heller...

vi har endelig fått henne til å ta flaske, det funker visst med mam-flaska. Heldigvis må jeg nesten si, for den har stort nok hull til å få ut vellinga gjennom (større hull istedet for fler).

Det jeg lurer litt på er når du tror det passer best med velling? Før leggetid 1930 eller ved kveldsmåltidet kl 23-24? Er det for hardt å starte med 30ml mme + 1/2ts grøtpulver?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9303677-ellie83/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trygt starte med en hel ts. Det er så lite at du ikke kommer til å merke noe serlig til det. Effekten kommer etter noen dager når du gir større dose. Noen merker effekten umiddelbart, men for de fleste drøyer det noen dager. Dersom du er usikker på magen kan du prøve å gi på dagtid først, men jeg tviler sterkt på at det gjør noe om du gir på kvelden med en gang (jeg gjorde det). Det er jo en liten sjangse for mageknip de første dagene, men den er rimelig liten.

Videre ihvertfall bør du gi grøten på kvelden rett før du legging. Så ville jeg etterhvert droppet kveldsmåltidet kl 23-24. Det har hun ikke bruk for når hun får velling/grøt. Da klarer hun seg fint uten mat noen timer. Hun spiser jo godt på dagtid. Hun vokner sikkert fordi hun er vant med det en stund, men ikke vekk henne i hvertfall. Etterhvert som det blir mer og mer grøtpulver vil nok det kveldsmåltidet skyves lenger og lenger ut i natten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9303677-ellie83/#findComment-9308184
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...