tvillinger8 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Er gravid med tvillinger - 36 uker på vei. Det er planlagt keisersnitt i uke 38. Skal føde på Ullevåll. Har gått til kontroll på et annet sykehus - og har derfor ingen formening om hvordan det vil bli på Ullevåll. Er det noen som har erfaring fra dette sykehuset - tvillinger - og keisersnitt? Gutt og Jente!
majea Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har gått til kontroll på Ullevål og imorgen settes jeg igang, er 38+2 uker på vei idag... Har så langt vært fornøyd der, bortsett fra at jeg skulle vært satt igang idag, men det var fullt på avdelingen og jeg ble sendt hjem:-(
tvillinger8 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 Typisk... Blir det i morgen da eller? Da ønsker jeg deg veldig lykke til ihvertfall!! : )
november68 Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Hei ! Jeg skal også føde på Ullevål, men ikke før til høsten. Jeg vet ingenting om sykehuset da jeg er bosatt i Bergen. Vi skal flytte til utlandet i sommer, og skal derfor bo hos svigerfamilien i Oslo frem til fødsel. Begynner vel å gå til kontroll på poliklinikken der i august. Har bare snakket med de på telefon, og de virket da hyggelige nok. Har hørt så mye om at det er vanskelig å få fødeplass i Oslo, men det gikk utrolig greit. Det er veldig viktig for meg å ha alt på plass før mann og barn reiser avgårde, så jeg var sikkert tidlig ute. Er avhengig av at de har nyfødtintensiv da tvillingene garantert blir født premature. Det blir keisersnitt denne gangen også, da jeg har 2 fra før.
Coria Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Jeg fikk mine tvillinger (og førstemann) på Ullevål med igangsatt fødsel. De er veldig flinke der, er mitt inntrykk, men man merker jo at alt er veldig stort. Jeg så lite av de samme personene flere ganger, og man risikerer å måtte vente endel. Men jeg følte hele tiden at når det var noe viktig, så fikk jeg all den hjelpen jeg trengte. Når man føder tvillinger får man ikke komme på sykehotellet deres, slik som ved vanlige ukompliserte fødsler. Det var litt trist, for den vanlige barselavdelingen er litt kjip. Men jeg fikk masse hjelp, hvis jeg ville. Mine var født i uke 36, og vi ble der i fem dager. Ville egentlig hjem tidligere, men så fikk sønnen vår gulsott i siste liten, så vi måtte bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå