Gå til innhold

Er det mange som er sykmeldte?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har så dårlig samvittighet. Er sykmeldt 100% pga. kvalme/oppkast og kynnere. Er i uke 13, og hadde virkelig ikke tenkt å kaste inn håndkleet enda... På jobb sier de at jeg bare skal holde meg hjemme med god samvittighet, men det er ikke lett. Skal på kontroll hos legen i dag og regner med at jeg blir sykmeldt et par uker til. Jeg venter eneggede med felles morkake. Flere som har det på samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg er i uke 17, og har vært sykemeldt pga kvalme og oppkast siden uke 7. Har ikke orket å ha dårlig samvittighet før nå. Begynte i jobb i går, men måtte bare gå hjem igjen da jeg den siste uken har fått kynnere etter 10 meters gange.

Det hører med til historien at jeg fødte prematurt sist gang, og vil gjerne beholde barna i magen så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg har ogsaa eneggede med en morkake, og jeg sykemeldte meg selv 100% i uke 29.

Legen mente at jeg kunne fortsette aa jobbe 50%, men jeg takket nei...

Jeg unner ingen aa maatte jobbe saa lenge!

Vil bare troste deg med at jeg folte meg helt elendig i uke 13. Var kvalm med oppkast helt til uke 22. Etter det hadde jeg 8 fine uker. Formen var ganske bra, og jeg kunne endelig nyte svangerskapet.

I uke 29 begynte alt aa bli veldig tungt. Mye kynnerer, og vondt i mage, rygg og bekken.

Foler at det er til aa holde ut. (er naa 32 uker)

Begynner aa bli lei av aa ha vondt hele tiden, og jeg trenger en god del hjelp. (til aa ta paa sokker og sko ol)

Men hvis jeg tenker paa de to prinsessene som jeg faar, er hver eneste lille smerte verdt det!

Hm, dette innlegget ble litt lengre enn jeg hadde tenkt..

Onsker deg lykke til.

Skrevet

Hei!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt. Nå må du tenke på deg og det verdifulle livet du har i magen.Selv venter jeg toeggede tvillinger og ble sykmeldt i uke 15 p.g.a vond rygg.Ble sykmeldt av legen på sykehuset i uke 24 så jeg har vært 100% sykmeldt siden uke 15. Det er jeg veldig glad for. Legen sier at jeg må ta det veldig med ro og det føler jeg at jeg får gjort nå som jeg er sykmeldt. Kanskje holder barna seg inne litt lenger også. Er i uke 27 nå.Det er jo en større risiko med tvillinger med tanke på prematurfødsel. Ta imot sykmelding du og nyt svangerskapet ditt.

Det tror jeg du har igjenn for.

Lykke til med de små.

Skrevet

Hei!

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet!! Tenk på de 2 miraklene du har i magen!!

Jeg slet også med dårlig samvittighet i begynnelsen før jeg ble innprenta at jeg kan alltids jobbe seinere.... Akkurat nå må jeg tenke på meg selv og de 2 i magen. Til slutt sank det inn..

Jeg var også sykemeldt pga kvalme i begynnelsen. Prøvde meg så i 50% i litt over 3 uker, så ba jeg legen tynt om 100% sykemelding igjen.

Det ble rett og slett for slitsomt. Eneste jeg gjorde utenom jobben var å spise og sove...

Så jeg har vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet (er i uke 32 nå)og jeg har ikke en jobb som er fysisk krevende engang.

Jeg vet det har vært det riktige i mitt tilfelle, for med en gang jeg slutta å jobbe og kunne sove så mye jeg ville, kom overskuddet tilbake.

Og legen min sier at det er viktig at vi har overskudd til barna blir født. Da vil vi virkelig trenge det :)

Gratulerer så masse med 2 i magen og lykke til med svangerskapet!!

Skrevet

Tusen takk for støtten. Det er godt med et sånt forum som dette, kan brukes til gledeshyl og tårer. Jeg har heldigvis en fantastisk lege som egentlig tar beslutningen om sykmelding for meg. Skjønner av det Svanger skriver at det ikke er alle som har like forståelsesfulle leger...

Skrevet

Jo, kjenner det der med dårlig samvittighet. Snart i uke 12, men bekkenet har begynt å krangle veldig. Hjemme fra jobb idag, og skal til legen i morgen. Tenker jeg skal be om 40 % sykemelding foreløpig. Jobber i barnehage, og det er ganske tungt. Har vært en god stund slik at kroppen verker på slutten av dagen, men i går murret det skikkelig, og det var ikke gått over til i dag. Da velger jeg å holde meg i ro. Er så redd for at det skal skje noe galt. Vi får bare jobbe med samvittigheten heller - vi gjør jo en kjempejobb med å ruge på to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...