Gå til innhold

Akkurat nå skjønner jeg ikke dere som ikke vaksinerer... Jeg er hjemme med kikhoste..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du ikke vaksinert da? Jeg driter vel faen i om du har fått kikhoste eller ikke. Det finnes ingen effektiv vaksine mot kikhoste. 95% av det norske folk er vaksinert mot denne sykdommen. Kjeft heller på produsenten som siden 1912 har foret oss med ineffektive vaksiner. Nok om det. Hvis du føler en trang til å ta for deg foreldre som ikke vil sprøyte inn phenol, formaldehyd, alluminium, proteiner, mikrober, følgevirus, menneskerester, dyrerester og annet svineri inn i kroppen på uskyldige barn som INGEN kjenner konsekvensen av så bør du heller ta å revaksinere deg og ungene dine selv hver uke å håpe på at du slipper unna flere runder med kikhoste:-) Mine unger har hatt det, ga seg etter 1 uke:-) uvaksinert.. vel og merke!! Og meget mildt....

Jo, jeg er vaksiner. men vaksinene var ikke like gode på den tiden. og så klart vaksinerer vi barna.

Kikhoste varer mellom 6-8 uker. så om dine hadde det på 1 uke, kan det ikke ha vært kikhoste ;) kanskje falsk krupp eller noe annet :)

Kiking med bukhoste pågikk en uke. minstemann kastet opp 3 ganger i hosteanfall. Den klassiske pertussistesten var nok positiv, så her var det nok kikhoste vennen. Ellers så brøt jeg den gang all min barriere og logisk motstand mot homøopater, da min kone benyttet ett eller annet sukkerpilleaktig stoff som jeg ikke husker navnet på. Samme det. ungene ble uansett friske raskt og symptomene avtok utrolig fort. ellers er ungene friske i utgangspunktet. PS. du trenger nok ikke informere meg om hva kikhoste er vennen:-) Den er forferdelig når den rammer små barn under 3 mnd. Jeg har sett hvordan denne bakterien kan forårsake alvorlig tilstand i min tid på barneklinikken og da spesielt på kuvøseavdelingen. Rett heller kritikken mot de som er ansvarlig for å produsere vaksiner. Den kikhostekomponenten som finnes i og som tidligere fantes i de gamle DPT-vaksinene, har nok aldri hatt effekt uansett hva Folkehelseinstituttet prøver å overbevise oss om. Kikhoste er fremdeles i eksplosiv vekst og rammer vaksinerte barn og eldre vaksinerte like hardt som for de uvaksinerte. Spør om en vaksinegaranti neste gang du skal få vaksine eller at du skal gi vaksine til dine barn. Det er det minste du kan forlange:-)

Da har dine barn vært veldig heldig i hvertfall. Har hostet i ett i tre uker nå. med masse kiking, hosting til du ikke får pust. osv.

det er helt grusomt.

men legen sa i hvertfall at vaksinerte barn ikke ble like hardt angrepet som uvaksinerte ;)

ps: er du forresten lege?

Annonse

Bruker ingen tittler her inne:-)

Leger har opplysninger fra Folkehelseinstituttet om at vaksinerte barn får mildere symptomer enn ikke-vaksinerte. Dette er tull. Det foreligger ingen indikasjoner på at dette er tilfelle, heller ingen studier som viser forskjell mellom uvaksinerte og vaksinerte angående hvem som er hardest rammet:-) Prøv en telefon selv, så lover jeg deg at du blir møtt med en vegg av taushet. Der nede sier de det som passer seg:-)

Her hadde vi også kikhoste. Den eldste på 13 var (er fortsatt etter maaaange uker) skikkelig syk.

Den mellomste på 9 var bare litt syk, mens den yngste på 2 1/2 ikke var syk i det hele tatt.

Så her stemte det veldig godt med hvor lenge det var siden de var vaksinerte.

• 2 uker senere...

Kjenner en prematur baby som fikk kikhoste og det gikk meget bra det og...han var verre av rs viruset,ingen dør av kikhoste i norge i dag..han var selvfølgelig innlagt ei stund men helt unødvendig og vaksineres for dette..det sa til og med legene på st.olavs. Det er selvfølgelig kjipt å få det men da er man iallefall ordentlig immun etterpå i veldig lang tid.

Annonse

Kom ikke inn på siste linken.

Men jeg kan godt skjønne man kan dø av det. når man hoster, så slutter man å puste en stund. og den stunden man ikke får pust inn. er helt grusom,

jeg trodde jeg var nesten frisk, men i natt hadde jeg tre hosteanfall med pustestopp...åååå grusomt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...