snupp & mamma Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 jenta mi på 4 mnd har kun gått opp 50 g på 2 1/2 uke. hun har veldig fin allmenntilstand. smiler, ler , leker og er en veldig aktiv og frampå lita tutte. det feiler henne ingenting på den måten. men grunnen til hun går opp så lite er nok forsi hun gulper sinnsykt mye. hun får 6 måltider i løpet av døgnet. men hun er veldig flink på natten, får kvelds halv 7 tiden så vokner hun ikke før mellom 4- 6 igjen for å få mat! det jeg lurer på om jeg burde vekke henne for å få i henne noe mer mat? har ikke lyst å ødelegge det gode sovemønsteret hennes. hun la imidlertidig på seg 400 gram på 14 dager sist jeg veide henne...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg ville snakket med hs og hørt hva hun anbefaler. Det finnes fortykkelsesmiddel som inntas sammen med maten, og gjør at man ikke gulper så mye. Ellers ville jeg gitt henne mere på dagtid, og beholdt den gode rytmen dere har.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Hei.. Dattern min la også veldig lite på deg, men det var da hun var nyfødt. Så jeg måtte vekke henne hver 3 time døgnet rundt og ja det var slitsomt.. Gir du mme? Men har du snakket med hs om dette? Spiser hun hver 3 time på dagtid? Om ikke, kanskje du skulle vekke henne på dagen og la henne sove på natta..? Tror jeg ville prøvd det en stund, så veid henne på helsestasjonen og sett om det hadde hjulpet.. Mina la på seg 10g på en uke da jeg bare ammet henne, så her ble det fort over på mme.. Hun sugde så dårlig og ville bare sove.. Hadde gulsot og.. Masse lykke til.. Jeg vet hvor bekymret man kan bli:(
snupp & mamma Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 hun spiser hver 3 time på dagen ja..mer eller mindre. får i seg ca 900 ml til dagen så det er jo ikke det at hun ikke spiser,men når alt kommer oppigjen,hehe,.. ja, hs er klar over situasjonen. hun har gått veldig mye opp ned i vekt. for en stund sia så hadde hun tatt av 10 g, så vekket jeg henne, men merket at hun etter det ble uroligere på natten, mens uken etterpå hadde hun lagt på seg 260 på litt over en uke..rar lita jente eg har=) ja, det er ikke noe kjekt. men veldig gled for at hun er veldig oppegående hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Hei. jeg har nesten samme problem som deg å min helsesøster så jeg skulle vekke henne hver 3. time på dagen,men om natta skulle hun få sove..lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå