Gå til innhold

Provera og albyl e

yvo-a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Skal ikke si dette for sikkert men albyl e er en form for dispril. Det er lett blodfortynnende og kan visst hjelpe litt å holde på fosteret i begynnelsen. Jeg prøver å bli gravid og når jeg blir det skal jeg gå på albyl e. Har ikke noen diagnose (foreløpig) men mitt siste svangerskap endte i akutt morkakeløsning. Så tror det er litt for sikkerhets skyld. Provera vet jeg ikke hva er. Ta en tlf til lege eller jordmor og spør hva det er. Er ikke sikkert mitt svar stemmer. Litt vanskelig å forstå legen av og til. Lykke til og gratulerer med barn i magen igjen!!!

• 4 uker senere...

HVA PROVERA ER, OG HVA DET BRUKES MOT.

Provera inneholder et syntetisk hormon som ligner det naturlige forekommende progesteron (kjønnshormon). Progesteron dannes i eggstokkene under andre halvdel av menstruasjonssyklusen.

Bruksområde:

Ved blødningsforstyrrelser på grunn av for lav progesteronproduksjon .

I gestagentest som ledd i undersøkelser i forbindelse med opphør av menstruasjon .

I kombinasjon med østrogener ved plager i overgangsalderen .

For å dempe symptomene ved ukomplisert endometriose (vekst av livmorslimhinnevev utenfor livmoren).

Ved hormonterapi (kombinasjon av et østrogen- og et gestagenpreparat (f.eks. Provera)) vil legen forskrive kortest mulig behandling med lavest mulig dose. Behandlingen vil regelmessig bli vurdert av legen din. (se ”Vis forsiktighet ved bruk av Provera”) .

• 1 måned senere...

Hei! Jeg har fått Albyl-E som hjelp for morkakesvikt. Til meg sa legene at forskning har vist gode resultater mellom denne blodfortynnende medisinen og morkakesvikt,fordi blodet lettere strømmer rundt. Selv har jeg vært gjennom en dødfødsel og en prematur fødsel (uke 31.6). Legene antar at jeg muligens kan bære dette barnet noen uker lengre pga Albyl-E. Håper dette hjalp litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...