Gå til innhold

Tvillinger på meg gitt!

nick_348524

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny her inne, venter tvillinger i november! Er ganske opp og ned i forhold til følelser rundt det å få to på en gang, og det igjen fører selvsagt til dårlig samvittighet... Noen i samme båt? Vi har ett barn på to år fra før. Må nok bruke tid på å forberede meg mentalt på to babyer. Er også engstelig for hvordan det skal gå rent fysisk, har vart skikkelig kvalm og slapp til nå, bekkenet krangler allerede og hormonene er helt på tur. Er redd for hvordan kroppen min kommer til å være etter et tvillingsvangerskap, er den full av strekkmerker, legger jeg på meg masse, blir jeg noen gang normal? Noen som kan dele erfaringer med meg? Takk skal dere ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, og gratulerer masse med tvillingene!!! :)

gi det et par dager til, så begynner du nok snart og glede deg!

jeg har ei jente på snart ett og et halvt år, så det er jo tungt å gå gravid nå på slutten!

hvordan kroppen tar det er nok veldig forskjellig, og kommer an på hvordan du er nå. tykk eller tynn, høy eller lav.

jeg er 36 uker i morgen, og veier det samme som når jeg ble gravid, men jeg var ganske stor, og tok av meg ti kg de første månedene pga liten matlyst. jeg er 169cm og veier 83kg, akkurat like mye som før jeg ble gravid, så jeg har tatt meg opp igjen nå på slutten.

har ikke enorm mage, så jeg har ikke fått noen flere strekkmerker enn de jeg hadde fra første graviditet, de har blitt rosa igjen.

du må nok regne med at alt blir endel tyngre denne gangen, men det er jo mye mere å se frem til og, husk at du er helt spesiell som får to på en gang!!!!

vet du hva det blir? jeg får to gutter. :)

Skrevet

Hei og velkommen! Gratulere med tvillinger, selv om du gjerne ikke føler det slik nå er du veldig heldig som venter to. Tror de fleste er ganske ambivalente når de får vite at de venter to, det er jo en ekstra utfordring, det er det ingen tvil om.

Jeg er nå 33 uker på vei og venter toegga gutter. Har ingen barn fra før av, så dette er våre første. Dvs vi kjenner ikke til annet, samtidig som vi heller ikke har erfaringer å bruke.

Jeg var også veldig kvalm og slapp i begynnelsen av svangerskapet, de 3-4 første månedene. Etter dette må jeg si at det meste har gått over all forventning. Jeg har vært i kjempebra fysisk form frem til uke 30 da jeg ble beordret sengeliggende pga kort livmorhals, jeg har lagt på meg ca 10 kg, ingen strekkmerker, ikke spesielt stor mage (sist jeg målte var i uke 31 og da var sf 33 cm). Guttene jeg bærer er store og aktive. Tvilling 2 er hele 8% større enn gjennomsnittet for enlinger.

Synes nå de siste ukene etter at jeg ble beordret sengeliggende at det har begynt å bli tungt og slitsomt, men det tror jeg det hadde vært dersom jeg også ventet bare 1. På kontroll i dag fikk jeg beskjed om at jeg må gjøre regning med at guttene kommer i løpet av 14. dager, dvs jeg kan vente meg 2 premature barn som vil kreve sitt den første tiden, men vi får bare ta det som det kommer.

Jeg føler meg veldig heldig som venter tvillinger. Er klar over at det blir mer stress i perioder med to barn enn om vi hadde bare ventet ett, men samtidig tror jeg at vi får så mye igjen for det senere. Det er kanskje klisjeaktig å skrive, men for meg er tvillinger det samme som dobbel lykke!

Ønsker deg masse lykke til!

Lene

Skrevet

Hei!

Gratulerer saa mye!

For meg er det et skikkelig mirakel aa faa to barn.

Jeg er naa i uke 32 og foler at tiden har gaatt veldig fort!

Formen er Ok, har lagt paa meg 7,5 kilo (gikk ned litt i begynnelsen pga kvalme)

Hittil har jeg ikke et eneste strekkmerke, men regner med at de kommer etter hvert.

Kvalmen ga seg ikke for i uke 22, og da var jeg ganske odelagt etter nesten 5 mnd med kvalme.

Heldigvis fikk jeg 8 uker til aa klatre meg helt paa topp igjen. I uke 29 ble det meste ganske tungt. Ikke saa rart, siden da er magen det samme som 40 uker med en baby.

Naa har jeg vondt i ryggen, bekkenet og magen.

Du har ogsaa en fordel ved aa ha et barn fra for, for da er livmoren din allerede rekket opp en gang, og du faar kanskje mindre vondt i magen pga det.

Jeg onsker deg lykke til, og tror gleden kommer etter hvert.

Du trenger ihvertfall ikke aa ha daarlig samvittighet!

Skrevet

Gratulerer med tvillinger og velkommen inn til oss! Ser du har fått mange gode svar, så jeg henger meg med på de:)

Skrevet

Takk for fine svar! Godt å tenke på at ting nok går seg til etterhvert! Skal til første kontroll på sykehuset snart, blir greit å få litt mer informasjon. Kommer til å være flittig bruker av dette forumet tenker jeg! Er det forresten noen som vet hvor tidlig man kan se kjønn på babyene? Denne gangen vil vi gjerne vite kjønnet på forhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...