Gå til innhold

1. kontroll hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å ha den første legetimen? Noen som vet? Jeg har en ganske fysisk krevende jobb som til tider kan være stressende. Har hørt at man bør ungå å stå/ gå for mye når man er gravid. I jobben min går jeg gjerne i 8-10 timer, ofte uten mulighet fo å sette seg. Noen formeninger hvordan jeg bør forholde meg til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er idag 5 uker + 4 dager på vei og skal ha min første kontroll 30.mai .

Du kan jobbe i sånn arbeid nå som det er så tidlig, men du må ta pause hver gang du kjenner at det tar på.

Og det finnes noe spesial regler for tungt arbeid, men det vet ikke jeg så mye om, trur du får tidliger permisjon og at arbeidsplassen har krav på å tilrettelegge det bedre for deg :P

Skrevet

tror de fleste reiser til legen rundt uke 8, men vet ikke om det er noen regel for dette?

når det gjelder å være i bevegelse så er jeg av den formening at graviditet er ingen sykdom og jeg har aldri hørt at fysisk aktivitet ikke er bra når man er gravid. Jeg har derimot hørt at man ikke skal løfte for tungt.

Dersom man har bekkenløsning eller andre plager skal man selvfølgelig lytte til kroppen da.

sist svangerskap jobbet jeg til to dager før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...