Lene4021 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Hei Har vært på kontroll igjen i dag, denne gang hos fastlege og jordmor. Fikk beskjed om at jeg burde være godt fornøyd dersom jeg klarer å holde guttene inne i 2 uker til, er nå 33 uker. Det er mange tegn på at fødselen ikke er langt unna: mye slim og slimklumper, kraftige kynnere helt på grensen til rier både på oppe og nede i livmoren, hodet til tvilling 1 har sunket ennå lengre ned og festet seg. Uten av noen har målt meg den siste uka gjorde jordmor likevel regning med at livmorhalsen er ganske utflatet og kanskje 1-2 cm åpning siden jeg har såpass mye slim. Dvs det høres ut som om ting kan skje når som helst. Kjenner selv og på kroppen at den endrer seg og sikkert forbereder seg på det jeg skal igjennom. Jordmor sa at jeg måtte være forberedt på å føde to premature barn, men at siden de er såpass store vil det nødvendigvis ikke bli noe særlig komplisert. Hun sa at de på prematuravdelingen ga veldig god oppfølging både ifht amming og stell og rutiner, så jeg er ikke bekymret. Men jeg kjenner jo på at det er ganske skremmende at jeg i løpet av kort tid er tobarnsmor og skal ha dette ansvaret resten av livet! Skrekk og gru, men samtidig helt fantastisk! Lene
Iltaet venter tvillinger Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Så spennende! Håper alt går bra og at du får en fin fødsel.
(Svanger) Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Ja dette var spennede! Ikke glem aa ta det masse med ro, saa de holder seg lengst mulig i magen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå