LynxLynx Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er så lei å bli "patronized" fordi jeg er føsrtgangsfødende! Jeg går på kurs sammen med en dame som har to barn, og hun vet ALT og jeg vet INGENTING. Ingenting vet jeg, om hvor jeg burde føde. Om hvordan vogn JEG skal ha.Om hvordan seng jeg burde kjøpe. Og så kaller hun meg "jenta mi" Unskjyld meg, jeg er faktisk 29 år gammel, og hun er 31?? Muligens har jeg andre kriterier for hvilken fødeplass jeg velger?? Hun var alenemor, jeg er gift. Kanskje det er viktig for meg med barselhotell selv om HUN følte seg ensom der???? Neivel, så har jeg ingen erfaring med å ha egne barn. Men jeg har syv års erfaring med andres barn.... sju år med unger fra null til tre, opp til fjorten stykker av dem på en gang. Så da kan det jo faktisk være at jeg har erfaring nok til å utale meg om barneklær????? Og kanskje disse andre barna har hatt forskjellige vogner??? Kanskje jeg har prøvd mange forskjellige typer og er berettiget å gjøre meg opp en mening om hvilken type vogn som passer for meg??? Kanskje jeg til og med kan ha noe å komme med når det gjelder barneoppdragelse og pedagogikk?? Kanskje?? Åh... Blir sinna... Hvorfor i helv*** får ikke jeg lov å mene noe bare fordi det er første gang???????
line_n & sara Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Så irriterende!!! Hater sånne bedrevitende folk.. Og det å kalle noen for "jenta mi" er jo ganske nedlatende! Det kan jo hende hun bare mener å gi deg gode råd, men at hun ikke tenker seg om før hun prater! Men uansett, hun går langt over streken!! Og så lenge hun ikke er en kollega eller lign (som du må ha et godt forhold til!), så kan du jo bare gi beskjed om hvor upassende rådene hennes er! Eller si det litt "penere" feks, "du, takk for rådene dine, men hvis det er noe jeg lurer på, så spør jeg..." eller noe i den duren!
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Ååååhhhh! Så slitsomt det må være, skjønner godt at du blir lei, men som line_n skriver, det går ann å si i fra! Og hvis hun blir sur så er det faktisk hun som har et problem.... det har hun kanskje uansett i og med at hun har behov for å vise at hun er bedre enn andre og at hun vet ALT! Hold ut! :-)
LynxLynx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2007 Hun er en av de som tar det forferdelig ille opp hvis jeg sier noe... Skal bare gaa paa det kurset med henne i en maaned til, saa jeg tror jeg bare holder kjeft. Om en maaned slipper jeg aa se mere til henne....
*vilsågjerne* Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Hei. Skriver heller til deg enn å svare på innlegget ditt på forum om hun på kurset ditt:) Hadde dette vært meg, hadde jeg virket sikker på min sak! Sagt "JEG synes (den og den vogna virker) PERFEKT for MEG!" Eller "jeg har lyst til å PRØVE å føde der! Virker som en PERFEKT plass for MEG" Gi henne et lite hint, om at "dette liker jeg ikke" Se bort hvis hun begynner slik. Folk med litt folkeskikk burde forstått tegninga for lengst! Gi meg beskjed om hvordan det går da. Uansett hva du sier;) Er du mange mnd på vei forresten? Jeg og samboer prøver og prøver, håper det klaffer snart:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå