selfangerkjerringa Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Dette er ikke ment for å starte en krangel, jeg er bare genuint nysgjerrig på hvilke svar jeg får: - hvorfor gir man barn under 1 år brus?
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Det lurer jeg også på Og jeg slenger på : Hvorfor gi sjokolade til små barn..
så var vi 4 Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Martin får ikke brus, men han får smake litt på is og sånt da.
Hannahs-mor06 Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Enig med ka-ping! hvorfor innarbeide slik dårlige rutiner? gir man vann fra første stund så er det jo dette babyen liker, for den vet ikke bedre.. Når man ver om brusens skadeb\virkninger på tennene, så er det vel bare dumhet å gi det..
nutri Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 for å se grimasene de lager når de kjenner boblene???? Jeg vet ikke om noen annen god grunn, om den i det hele tatt var god da... :-P (Bare for å presisere, jeg synes ikke noe om å gi småbarn søtsaker. Gutten min er bare 3,5 mnd så det er ikke aktuelt her.Han kan få brus når han kan kjøpe det selv)
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Gutten vår (10 mnd) liker ikke drikke med kullsyre i (har fått prøvesmak av pappas glass med Farris Bris), så det er ikke en problemstilling her i huset. Hadde uansett ikke gitt det i fare for å bli meldt til barnevernet av mamma, som er tannlege ;o) He, he... Men når vi først snakker om det, så ser jeg ikke poenget med å gi saft og eplenektar og sånt heller, hvis ikke det er det eneste man får i poden, da. Uansett, så får folk gjøre som de vil. Jeg gir gutten min is og kaker og sånt når vi spiser det foran han og det er sikkert mange som ikke synes noe om det heller.
St.Sunniva Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er kjempeirritert på søsteren min som gir datteren cola (nå er hun 5 år da). Hun drikker det jo selv, så det er vel vanskelig å gi et argument på hvorfor datteren ikke kan få. Jeg skal iallefall prøve å holde meg unna så lenge som mulig. Jeg drikker jo brus selv (iallfall uten sukker selv om det ikke er veldig sunt heller), men får jo begrense det litt da..iallefall da barnet er våkent. Syntes is er greit om de bare får en liten smakeprøve (iallefall før 1 år). Jeg vet om et par som ikke ga barna sine godis før de var nesten 4 år....godt gjort iallefall !!
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Dersom små barn får veldig løs mage/diare har jeg hørt at man kan blande litt brus eller saft med vann i en flaske. Mange bruker dette på sydenturer, bedre enn medisiner liksom. Men ikke missforstå jeg er VELDIG imot søtsaker til små barn. Jeg og min mann spiser ikke snop selv så det blir nok lite av det her;)
selfangerkjerringa Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2007 Når det gjelder bruk av kullsyreholdig drikke i forbindelse med løs mage/oppkast er farris blandet med eplejuice noe av det beste siden det er saltene i farrisen som hjelper til med å binde væsken i kropen og derme bidra til å forhindre dehydrering.
rødhette* Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Enig med ka-ping og 2xGutteMamma... Ser ikke poenget med å gi de små sukker og slikt før de fyller året.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #11 Skrevet 14. mai 2007 Du fleiper nå st.sunniva? Du har da ikke noe med å bli irritert for det?? Lykke til med ungen din når h*n ser andre drikke brus men ikke får smake engang...
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 oki. håper jeg slipper unna disse problemene, men greit å ha litt kjerringråd liggende i tilfelle.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 14. mai 2007 #13 Skrevet 14. mai 2007 Enig, og saft?..sjokolade? Det er jo så mye god frukt. De får tidsnok smaken på søtsaker:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #14 Skrevet 14. mai 2007 Skjønner ikke det jeg heller! Datteren min blir 3 år i september og har fått smake brus noen få ganger. Jeg har ved et par anledninger kjøpt light brus mens jeg har vært sammen med henne (til meg selv), og har da bare fortalt henne at det er voksen brus, så det kan hun ikke få. Det godtar hun Kunstig søtsfoff får hun nemmelig ikke! Poden på 8 mnd har selvfølgelig aldri smakt noe godteri enda!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mai 2007 #15 Skrevet 14. mai 2007 jeg ser ikke helt poenget i og ikke la de få smake. men om jeg spiser is får han smake, eller hva som helst annet som ikke er farlig for han. jeg tror det er bra og gi dem et naturlig forhold til mat. det gjelder også mat med sukker i. det er jo stor forsjell på og få smake på safen til og dytte det i de vær dag hele tiden. men meg om det. jeg er mer hysterisk når det kommer til kunstig søtning. brus, kafe, alkohol og skjokolade er ting han ikke får smake. men så dytter ikke jeg i meg disse tingene forand tryne på han heller da.
moo Skrevet 14. mai 2007 #16 Skrevet 14. mai 2007 Det er helt ubegripelig for meg at noen finner på å gi brus til en baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå