Gå til innhold

I natt var det hardt mot hardt...uff

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dårlig samvittighet...gulljenta er 6 mnd, spiser godt, men har lagt seg til uvanen at hun våkner i tre-fire tiden om natten og da skal hun ha pupp, og holder det gående sånn resten av natten. Skal sove m pupp i munn.Hun er skikkelig puppeguri, men trenger overhodet ikke nattmat lenger, hun veier nesten 9,5 kg... Så da hun våknet i natt var det 1, 5 time med sår gråt, jeg trøstet og koste masse på henne, ga henne vann og smokk men da ble hun bare enda sintere og lei seg. Lå og gapte etter meg da jeg kysset henne på pannen, prøvde å dra ene puppen min i sengen da jeg bøyde meg over henne for å trøste.Var ille når det sto på på. Men da hun endelig sovnet igjen fikk jeg faktisk en følelse av at jeg hadde gjort rett...håper nettene blir bedre nå, holder på å bli sprø siden jeg ikke har sovet en god natt siden hun ble født ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode tips er å flytte barnet over på eget rom (i hvert fall over i egen seng), og la pappa'n ta henne når hun våkner. Dette er IKKE for å "skåne" mor, men ganske enkelt fordi mamma lukter mat, og fordi barnet ikke assosierer far med mat og kroppskontakt på samme måte som mor.

Skrevet

fatt mot. Vi hadde noen netter med gråting og så gikk det seg til. prøvde å ikke erstatte pupp med mye ekstrakos slik at hun våkner for å bli dallet med- vil jo egentlig sove om natta. Ga henne vann istedenfor pupp. Men vi har flyttet henne på eget rom, da.

Skrevet

takk for svar,nettopp flyttet henne på eget rom, det gikk smertefritt, men hun har klokken i seg som sier at når det er mitt på natta skal jeg ha pupp & kos...;-/

Skrevet

La pappa'n gå inn og gi litt vann :) Han kan kanskje ta henne opp og ha henne i fanget litt mens han gir vann?

Skrevet

He, he vår har også en intern klokke rundt samme tid. Jeg orker ikke å ta den gråte-krangelen nå, så det jeg har begynt med er at jeg gir henne pupp, men ikke så mye som hun vil ha. Tenkte å kutte ned til hun ikke får mer, men heller bare får vann eller sutt (uten å bli tatt opp). vi får se om det er en bra strategi eller om jeg bare heller burde gitt henne vann og evt. ha et par gråte-netter. Time will tell.

Skrevet

godt forslag, men han skal på jobb, og i helgene er det visst også livsviktig at han får en god natt søvn så det er jeg som sleper meg rundt :-§

Skrevet

Du, DEN holder ikke altså! Gubben min har samme tendensen som din, men når det gjelder den natt-avvenninga så får han pent stille opp! Det handler jo ikke bare om din nattesøvn heller... Det går ofte mye raskere og greiere hvis pappa'n tar denne kampen - og hvorfor la ungen gå gjennom fler netter med krøll enn nødvendig?

Dessuten: ei Stjernedryss med god nattesøvn og mer overskudd vil kanskje gagne Stjernedryssmannen også....?

Skrevet

Du har så rett så rett! Tok det opp med han igjen nå i kveld og gav på nytt beskjed om at han får gidde å stille opp i helgen hvis det er det samme da, han har ikke tatt en eneste natt så langt- han var ikke helt motvillig i kveld, så får håpe det ordner seg da. Enkelt å være mann !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...