Tirilsinmamma Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Har planer om å løpe maraton denne sommeren, og da vil jeg være 6-8 uker på vei.. Er det noen som har noen synspunkter på dette? Kan det være skadelig for meg eller barnet?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 så lenge du var i god form før sv.skapet så tror ikke jeg det er farlig.men hadde villet hørt med legen min først jeg da:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Oi, det hadde ikke jeg gjort tror jeg. Er jo en veldig anstrengelse for kroppen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Det som kan være farlig, er hvis en blir overoppheta. Veldig viktig at ikke forsteret blir det, har jeg hørt. Hør med legen!
Tirilsinmamma Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 Ja, får gjøre det.. Har lenge hatt lyst å løpe maraton (bare en personlig utfordring), og så kanskje jeg er gravid samtidig... Vi jo bare gjøre det som er best for både fosteret og meg..
To S'er Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Jeg løp Stafett i helga, og var da 7 uker på vei. Merket ingen ubehag, jeg brukte å drive med hard trening også før jeg ble gravid. Siden jeg enda ikke har vært til kontroll hos legen, tok jeg det heller ikke opp med legen. Har flere kollegaer som har vært aktive innen idrett, og fortsatt løpt tidlig i svangerskapet. De sier det ikke skal vær noe problematisk med det så lenga man er godt trent og lytter til kroppens signaler. Det er når magen blir større at løping kan føles ubehagelig.
Tirilsinmamma Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2007 Okei! Supert å høre fra andre aktive gravide! Satser på å lytte til kroppen, og regner ikke med det blir noe problem.. Bortsett fra om jeg blir veldig kvalm da.. Takk!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Er bra med fysisk aktivitet i svangerskapet, så jeg har iallefall tenkt å fortsette å trene. Men maraton, høres litt ekstremt ut spør du meg. Hadde hørt med legen for sikkerhets skyld, ville ikke ha tatt noen sjanser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå