Gå til innhold

Hvem har barn på under 1år som får smake is,brus,pølser o.l på 17.mai da??;-p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart de må få smake :-)

Skrevet

Vesla mi er ti mnd og jeg har lovet besteforeldrene at de skal få lov til å gi henne LITT saftis på 17 mai. Men det blir også det. Hun har tidligere vist tendenser til å regaere allegrisk på enkelte matvarer og eldstegutten min var allergisk mot det meste da han var liten. Så jeg har ingen planer om å utsette innføringen av melkeprodukter, egg, næyyer, fisk, sitrusfrukter osv så lenge som mulig.

Skrevet

Her smakes det på det meste allerede.. Han er ikke det første barnet ,og det merkes ang hva som smakes og testes ut...

men 17 mai mp det i allefall bli en pølse...

Skrevet

Storebror var 8 mnd 17.mai ifjor og fikk smake litt is. Lillebror er bare 5,5 mnd så det blir nok ikke noe på han denne gangen nei. Må vente til neste år han :)

Skrevet

Oscar er 8 1/2 mnd og han skal få saftis, farris og kanskje litt bolle/kake - Er nok litt slappere med å være streng på ikke å gi han noe enn jeg var med de to andre...

Skrevet

Vesla er 10 mnd og skal få smake is på 17.mai. Brus tror jeg hun skal få slippe, samme med pølse, men litt rømmegrøt kanskje? Det blir nok sikkert nok kos på henne på den store dagen også, så jeg tror ikke hun kommer til å lide :)

Skrevet

Farris ? hvorfor det ?

Skrevet

min på 7 1/2 mnd skal også få smake både pølse og is ( skikkelig is :-o ) Men jeg styrer nok unne brus, de fleste babyer syns jo det bruser for mye allikevel.

Skrevet

Nikolai får smake på det han vil smake på. Hvis jeg spiser is så blir det naturlig at han får smake på, men det spørs om jeg kommer til å spise det da.

Skrevet

Martin er snart ett år men han skal få smake litt av hvert.

Skrevet

emilie er nesten 6 mnd og hun får smake på det hun vil smake på..men ikke brus, det er jeg litt skrpisk til siden jeg selv reagerer litt på det:)

Skrevet

Knøttet er 10 mnd og skal han ikke få smake på noe, så er det ensbetydende med at jeg ikke får spist noe, eller at jeg må spise i skjul - så på 17. mai blir det nok litt av hvert på poden, ja ;o)

Skrevet

Her blir det en liten smak på saftis tenker jeg. Brus er unødvendig når de er så små og pølser er vanskelig når en ikke har noen tenner.

Skrevet

Leo blir 9 mnd 19mai og han skal få smake litt is og kake.. brus får han ikke, skjønner ikke hva han skal med det..kan hende han får litt juice i vannet sitt, sånn uten sukker og konserveringsmidler.. ellers skjønner han jo ikke noe av dagen og tradisjonene ennå, han koser seg uansett tenker jeg:)

Skrevet

Gutten her på 7 mnd skal ikke få smake på noe, ser ikke helt nytten i det... Er i såfall bare for å tilfredstille meg og andre slekningers behov for å skjemme bort litt.

Er jo ikke sikkert han liker det en gang, her er all ny mat æsj.

Ellers skal han få ekstra mye fruktpure på 17 mai, fordi det vet jeg han er glad i.

Skrevet

Junior på 4 mnd har ikke fått smake på noe annet enn pupp enda, så det blir nok kun det på han på 17. mai også.

Skrevet

Min får smake min hjemmelagede is. Ikke så spennende kanskje; tar fruktpureen han vanligvis eter å fryser til en ispinne :D

Skrevet

snuppa er nesten 11 mnd 17mai, hun liker ikke brus, ( har fått smake før) men både pølse og soft is skal ho få smake ;) det er tradisjon i familien til sambo at 1 17 mai ( innen rimlighetens grenser) får di en softis av farfar som di skal spise (les kline mest mulig) selv ..

Så må nok bøje meg der ;)

Ho har foresten smakt på det meste alerede, er ikke så striks på det ;)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å gi gullungen noe annet enn vanlig mat på 17.mai. Det er det hun er vant til, så hun forventer ikke noe annet. En unge på 8 mnd har ingen formening om at 17.mai er spesiell og må feires med spesiell mat. Vil holde henne unna snop, kaker, brus o.l. til hun ber om det selv. Ser ikke poenget med å introdusere usunn mat før hun selv gir uttrykk for at hun vil ha! (Har hun ikke lyst på, kan hun - i teorien - leve et helt liv uten!)

Skrevet

Ikke her, det kan vente til magen er klar for slikt. Har masse mat/mageplager i familien på begge sider, så tar ingen sjanser:)

Skrevet

Brus kan være uheldig for de små, vet jeg.

Jeg vet om ei som ga ca en teskje eplemost (vestlandsk med kullsyre) til sin på ca 7-8-9 mnd, tenkte det ikke var så ille som brus, i og med at det ikke er tilsatt sukker... Men ungen kasta opp noe helt vanvittig, så spruten sto! Litt is og pølse går vel an å smake på... Men ellers vet de jo ikke at de går glipp av noe hvis de ikke får heller, blir vel kanskje minst like glad for en god porsjon grøt... ;-)

Skrevet

Amund er snart 11 1/2 mnd, og vil smake på alt. Gir han ikke brus og godterier, men litt is, pølse og kake blir det nok.

Skrevet

smaker på alt mulig og veslejenta er 10 måneder .

Skrevet

Blir is og pølse her, også kanskje en kuli=) Han er snart 11mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...