Gjest Skrevet 14. mai 2007 #1 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg har lest litt på tråden "Noen under 20 som har planlagt å bli gravid" og ble inspirert til å skrive en ny, da noen finner det sjokkerende å planlegge å få barn i så ung alder. den perfekte alderen for meg å bli mamma er 17 år. ja, jeg er 17 år, gravid og student. jeg skal gå ferdig mine tre år med allmenn med barnet i armene mine og føler ikke det er noe dårligere timing det, enn å måtte avbryte en nybegynt karriere eller avbryte akkurat når karriæren min begynner å nå nye høyder. når man får barn må man roe ned alt det andre man holder på med, for å ta godt vare på den lille og å bli kjent med barnet sitt. det tror jeg at er veldig viktig. jeg er mye mer komfortabel med å ta det litt med ro emd studiene mine, enn å bryte opp i min senere karriære. det er så mange fordeler med å få barn i ung alder, bare tenk for noen spreke foreldre barnet mitt vil få, som mest sannsynli vil være der i mange, mange år og som har energi og krefter til å ta barnet med på mange spennende eventyr. nå påstår jeg ikke at eldre mennesker er late, men både mine egne foreldre, bekjente og slektninger som ahr fått barn i 30-40 årene sier at de skulle ønske de var yngre for at de da ville kunne henge med i større grad. i tillegg til dette vil et barn med unge foreldre, også ha muligheter til å bli godt kjent med sine oldeforeldre og i mitt tilfelle, til og med tipp-oldeforeldre!! det er det ikke mange som kan skryte av;) i dag er samfunnet veldig godt lagt opp til at unge skal kunne få barn, jeg føler at jeg har fått støtte og hjelp over alt hvor jeg har vendt meg. det være seg i forbindelse med helse, skole og jobb. helsemessig er jo også sjansene for et friskt barn større når du er ung, enn når du begynner å bli litt eldre. i fra naturens side er det vel egentlig meningen at vi skal begynne å få barn i en så tidlig alder som fra 16 år..? jeg mener ikke at det er ideelt for alle å få barn når de er 17, men jeg mener virkelig at en 17-åring som føler seg klar for å bli mamma/pappa har like gode utsikter for dette, enn en som er 25-30. vi er alle forskjellige! mange venter og venter på at forholdet skal være vanntett, huset skal være betalt, økonomien i sjakk og karriæren trygg, men mange venter for lenge... ingen burde bli sjokkerte over at en 17 år gammel kvinne planlegger et barn, jeg har ønsket meg mitt eget i noen år allerede og føler at tida er perfekt akkurat nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 14. mai 2007 #2 Del Skrevet 14. mai 2007 Herlig innlegg:) Flott at noen er som deg! Er så enig i det du har skrivd. Jeg er nå litt yngre enn deg, men vi føler dette skal gå helt fint. Ville bare si det;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9295346
Tulletutta Skrevet 14. mai 2007 #3 Del Skrevet 14. mai 2007 eg syns altså den rette alderen er 21,1345 år, altså før og etter går bare ikkje.. Tihi.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9296326
Teltpluggen Skrevet 14. mai 2007 #4 Del Skrevet 14. mai 2007 Helt enig med deg! Selv sier legen at ideelle alder for graviditet er ca 18 til ca 25 (Sier ca fordi det varierer) For da er kroppen på topp og best utrystet til å klare en graviditet. Og de ble da gravide enda tidligere før, uten at det ble sett skeivt på dem liksom:P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9296442
Synne 18 & Lucas 2 Skrevet 14. mai 2007 #5 Del Skrevet 14. mai 2007 Fiint å høre at det er noen som forstår!=) Min var ikke planlagt då men, syntes det slenges masse drit fordet om. Er ikke riktig det at alle som planlegger skal få slengt masse drit på seg fordi om... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9296523
Teltpluggen Skrevet 14. mai 2007 #6 Del Skrevet 14. mai 2007 Det slenges ALT for mye dritt til unge mødre.. "du vet ikke hva du går til", "Du er bare et barn selv", "du blir en dårlig mor fordi og fordi".. Vell SELVFØLGELIG vet vi ikke hva vi går til! Men det visste ikke de med kommentarene heller da de ble gravide med førstemann! "du er bare et barn selv".. De fleste blir faktisk FORT voksne når de finner ut at de er gravide og bestemmer seg for å beholde. De MÅ nesten det.. "Du blir en dårlig mor".. HVA vet de om det? har DE sett akkuratt DEG som ung mor kanskje? NEI! Vårt barn er planlagt. Etter MA i uplanlagt graviditet i desember. Det var sparket i rævva vi trang for at VI forsto at VI var klare til barn. Men det er også opp til OSS. Ingen andre. Jeg syntes det er FLOTT at alder på mødre varierer. Men at de eldre føler de har "rett" til å rakke ned på de yngre er bare teit.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9297337
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #7 Del Skrevet 14. mai 2007 bra innlegg:) Min utrolig flotte mor som har støttet meg i tykt og tynt og er beskjedne 42 år og ser kjempeflott ut, ble gravid med sin første som 17 åring,uplanlagt dog men allikevel beholdet hun etter påtrykk fra sin mor(skal også fortelles at både moren hennes og moren til moren ble gravid rundt den alderen). Da mamma var tyve fødte hun tvillinger etter planlagt graviditet som endte med at barnefar stakk da det viste seg å være tvillinger. I mange år var mamma alene med oss tre, før hun møtte en ny mann og fikk en liten attpåklatt når hun var 28:) men alle årene før hun møtte mannen sin oppdro hun oss alene på trang økonomi og avbrutt utdannelse grunnet hun måtte ta seg av oss.. Vel for å komme til poenget så sitter hun nå 42 år gammel med en mann hun elsker, jobb,hus,bil osv storebror tjener fett og skal kjøpe seg hus, tvillingbror er tømrer og jeg er utdannet som blomsterdekoratør selv om jeg av personlige grunner ikke jobber, lillebror går ungdomsskolen og er en flott gutt som skal konfirmeres neste år. Og nå sitter hun i sin beste alder og har det kjempeflott, tre barn ute av huset og en tenåring som ikke trenger påpass hele tia så hun har tid til å pleie sine interesser og har resten av livet foran seg til å gjøre alt hun kan ønske seg:) Jeg kan si at hadde det ikke vært for at jeg har sett hva hun har fått til på små midler og kår og hatt støtten fra henne hadde jeg ikke beholdt:) Men man finner ikke stoltere kommende mormor to be altså hun styrer og suller og skal jo bli mormor vel:D Og jeg synes det er kjempeflott at min mor som også på mange måter er en av mine beste venner har tid,krefter og overskudd til å bli en morsom og engasjert mormor til min lille:) Jeg er vel den som på mors siden er blitt senest gravid om man skal se på rekken av mødre bakover i slekta:) De fleste er blitt gravid i 16- 17 årsalderen og klart seg kjempeflott, det er jo vi etterkommerne ett godt bevis på, og jeg tviler ikke ett sekund at med min families støtte og hjelp og min vilje og kjærlighet så vil ungen min få ett godt liv som er rikt på kjærlighet og omsorg slev om jeg nok ikke har så mye å rutte med vil ikke han mangle noe som helst:) og btw, jeg betaler skatt jeg å til alle disse ånei de lever på pengene våre!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9295275-den-perfekte-alder-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9297490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå