Gjest Skrevet 14. mai 2007 #1 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg har lest litt på tråden "Noen under 20 som har planlagt å bli gravid" og ble inspirert til å skrive en ny, da noen finner det sjokkerende å planlegge å få barn i så ung alder. den perfekte alderen for meg å bli mamma er 17 år. ja, jeg er 17 år, gravid og student. jeg skal gå ferdig mine tre år med allmenn med barnet i armene mine og føler ikke det er noe dårligere timing det, enn å måtte avbryte en nybegynt karriere eller avbryte akkurat når karriæren min begynner å nå nye høyder. når man får barn må man roe ned alt det andre man holder på med, for å ta godt vare på den lille og å bli kjent med barnet sitt. det tror jeg at er veldig viktig. jeg er mye mer komfortabel med å ta det litt med ro emd studiene mine, enn å bryte opp i min senere karriære. det er så mange fordeler med å få barn i ung alder, bare tenk for noen spreke foreldre barnet mitt vil få, som mest sannsynli vil være der i mange, mange år og som har energi og krefter til å ta barnet med på mange spennende eventyr. nå påstår jeg ikke at eldre mennesker er late, men både mine egne foreldre, bekjente og slektninger som ahr fått barn i 30-40 årene sier at de skulle ønske de var yngre for at de da ville kunne henge med i større grad. i tillegg til dette vil et barn med unge foreldre, også ha muligheter til å bli godt kjent med sine oldeforeldre og i mitt tilfelle, til og med tipp-oldeforeldre!! det er det ikke mange som kan skryte av;) i dag er samfunnet veldig godt lagt opp til at unge skal kunne få barn, jeg føler at jeg har fått støtte og hjelp over alt hvor jeg har vendt meg. det være seg i forbindelse med helse, skole og jobb. helsemessig er jo også sjansene for et friskt barn større når du er ung, enn når du begynner å bli litt eldre. i fra naturens side er det vel egentlig meningen at vi skal begynne å få barn i en så tidlig alder som fra 16 år..? jeg mener ikke at det er ideelt for alle å få barn når de er 17, men jeg mener virkelig at en 17